Říjen 19, 2020 | autor: Jan Gerych
Veřejnost a odborná porota vybírali z 10 designérů a jejich výlohových aranžmá brněnských provozoven. V sobotu zvolili druhou řadu vítězů soutěže Výloha roku.
Brno - Náš veřejný prostor je zahlcen komerčními sděleními, reklamou a špatnou grafikou. Designérka Veronika Rút Fullerová si to uvědomila po návratu ze zahraniční stáže a od té doby se to snaží napravit. Kolegyně Alexandra Georgescu ji vnukla myšlenku veřejné soutěže, a tak vznikla Výloha roku, která letos oslavila druhé narozeniny. Soutěž chce nejen zkvalitnit exteriéry města, má zároveň podpořit maloobchod, lokální byznys a živé centrum. Zvláštní apel pak získala v aktuálním kontextu koronavirové doby přišrceného podnikání.
O projektu jsme informovali zde.
Druhý ročník uvedl open call pro designéry, jenž vzbudil velký ohlas. Z množství uchazečů vybrala Veronika Rút Fullerová 10 soutěžících a vytipovala pro ně odpovídající provozovny. Každý tým se musel vejít do rozpočtu 10 000 Kč a stihnout práci do společného deadlinu. Samotná soutěž odstartovala 18. září na veřejné vycházce, při níž designéři představovali své výlohy a obhajovali návrhy. Veřejnost měla na vstřebání designů a volbu toho nejlepšího téměř měsíc, hlasovala na novém webu soutěže. Hodnocení přidala také odborná komise v sestavě Pavlína Doležalová (Studio PIXLE) - grafický design, Janica Šipulová (Consequence forma) - architektura, Studio David Geč - byznys & design, Jan Press (Moravská galerie) - teorie a Ladislav Zikmund-Lender - historie. Vyhlášení proběhlo v sobotu 16. října na webu a sociálních sítích.
Hůlkárna je rarita Brna, specializovaný e-shop a kamenný obchod, který se už 8. rokem zaměřuje především na prodej vycházkových holí. Stojí za ní vášnivá práce tvořivé majitelky, jež zde nabízí originální vycházkové hole z celého světa. Vedle klasických hůlek zde seženete také speciality jako hole s čepelí, s hracími kostkami, vývrtkou nebo speciální hole vyrobené jen pro Hůlkárnu. O zákazníky se s péčí a láskou stará proškolená obsluha. V obchůdku najdete také klobouky, bekovky, kouzelnické hole, deštníky a jiné zboží.
Vyjádření poroty: Instalace je zcela originální, jedná se evidentně o srdeční záležitost, která se skvěle setkala se zvláštním zaměřením podniku. Nikola nepoužívá prakticky žádné texty a přitom sděluje o produktu maximum. Není násilná ani agresivní, ale diváka zaujme – pokaždé je možné narazit na jiný příběh, dojemný, dramatický i komický. Výloha dodala obchodu poetickou hloubku, která dokonale souzní se zaměřením. Na instalaci je vidět, že je propracovaná, technicky i výtvarně dotažená a zcela svébytná. Autenticita a osobitost v současnosti představuje pro design, byznys i branding velice důležité hodnoty. Z toho důvodu Nikola získala první místo v hlasování poroty.
Nadace Veronica dává příležitost zapojit se do ochrany přírody a klimatu každému. Uskutečnit to pomáhá dobročinný obchod na Pekařské 38. Můžete sem darovat jakékoliv hezké věci, které sami nevyužijete. Anebo je tam můžete nakoupit. Každý rok takto v dobročinných obchodech zachrání asi 60 tisíc věcí. A ještě získají 700 tisíc korun, které rozdělují lidem a organizacím na Moravě na jejich vlastní ekologické projekty. Získat podporu pro svůj nápad u nich můžete i vy. Sledujte web nadace.veronica.cz.
Obchod Nadace Veronika získal 935 hlasů z celkvě zaslaných 3441.
Značku AEL založila před 15 lety Michaela Svobodová. Zabývají se zejména velkoobjemovým šitím, zakázkovým šitím, autorskou tvorbou, prodejem módních doplňků, kabelek, šálů, šátků a výrobu bižuterie, již prodávají také velkoobchodně. V současné provozovně dochází k častým změnám majitelů nemovitosti i výše nájmu, proto se v lednu 2021 prodejna přesune na ulici Pekařská 392/29. „Nevyhledávám obchodní centra, protože preferujeme individuální přístup ke klientovi. Rádi bychom, aby centrum Brna, stejně jako jiná velká Evropská města, bylo lákavé nejen kvůli kavárnám, restauracím a barům, ale aby zde lidé také získávali novou inspiraci z obchodních výloh a mohli nakoupit různorodé módní oblečení a doplňky," vysvětluje Michaela Svobodová.
Vyjádření poroty: Složitá situace paní majitelky Michaely byla transformována ve skvělé koncepční řešení. Stěhování podniku je pojato jako hra a nová šance, ne jako složitý a riskantní krok. Final_final se povedlo zaznamenat původní brand a zároveň pomoct vytvořit nový. Je to silný příběh a skvěle dotažený koncept. Schopnost nabídnout pomocnou ruku a upozadit vlastní designové ambice je oceněno jako HONORABLE MENTION.
Výherci získali trofej dle návrhu loňského vítěze Josefa Rozehnala ze studia NAHAKU. Jde o rámovanou skleněnou tabulku, která neodkazuje k ničemu jinému než obchodní výloze. ArchSpace gratuluje nejen letošním oceněným, ale i organizátorům, provozovatelům kamenných obchodů a v neposlední řadě brněnskému veřejnému prostoru.
Foto David Korsa
Autor: Jan Gerych
Rock’n’roll IS NOT DEAD, dokud vznikají Red Bird Instruments a Brünn Guitars
Rekonstrukce Polikliniky Lesná – dkarchitekti: Je třeba nalézt kvalitu, která stojí za zachování
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat