Wolfgang Store se stěhuje do nejstarší světské budovy v Brně. Co můžete očekávat od prodejní galerie pod taktovkou vlčí smečky?
- 13. září 2024
- Aktuality
- autor: Tereza Oprchalová
- Foto: Tereza Oprchalová
BRNO – Vlčí smečka změnila teritorium. Z Vachovy, která dnes překypuje gastro podniky, se přesouvá do historického jádra města na Radnickou 8. Se změnou adresy mění i koncept a velikost obchodu. Těšit se můžete na nové značky oděvů i parfémů, ale i na umělecká díla zasazená do osm set let starého prostoru. Nově vznikajícím obchodem nás provedly Viktorie Kaštánková a Zuzana Milandu, zakladatelky značky.
Konceptem prodejní galerie zahrnující celou řadu brandů se Zuzana s Viktorií vrací k původním idejím Wolfgangu, se kterými obchod před dvanácti lety zakládaly. „Vracíme se k původnímu nápadu, představíme více oděvních značek i návrhářů, těšit se můžete nejen na módu od dalších českých designérů, ale i niche parfémy, skincare, dále interiérové doplňky, vykuřovadla, květiny nebo výtvarné umění,” vysvětluje Viktorie. Výběr zajímavých uměleckých děl do galerie dodává aukční síň Etcetera.
„V zadní místnosti sousedící se dvorkem najdete i lounge bar, něco mezi obývákem a kavárnou,” popisuje Viktorie Kaštánková. Nový Wolfgang má být místo, kde si návštěvníci kromě nákupu kvalitních designových kousků poslechnou dobrou hudbu z reproduktorů brněnských Harangi Sound, zalistují v knihách od spřátelených sousedů z Book Therapy, nebo se pokochají současným uměním s drinkem či šálkem kávy v ruce.
Prostory čítající šest místností na dvou stech metrech čtverečních a dvůr od města převzaly Zuzana s Viktorií v dubnu 2024 s tím, že bude stačit pár menších úprav a nově vymalovat. Nakonec se veškeré práce protáhly až do září. „Spousta stěn byla vlhkých, a tak musely proběhnout poměrně četné sanace zdiva, odstraňovaly jsme staré povrchy, dále proběhly rekonstrukce zázemí a sociálního zařízení a revitalizace podlah. Vybudovaly jsme tu barovou část a šatny. Kromě toho jsme obnovily a uvedly do provozu fontánu na dvoře,” říká Viktorie.
Všechny opravy bylo nutné konzultovat s městem a památkáři s ohledem na to, že se obchod nachází v osm set let starém domě. Snad jedinou nevýhodou prostoru je absence výlohy. Nicméně díky dvěma velkým proskleným vstupům by kolemjdoucí neměli prostor přehlédnout.
Co se týká interiéru, Zuzana měla jasnou vizi: „Prostory tady na Radnické jsou neskutečně zajímavé samy o sobě, chtěla jsem je zachovat co nejčistší a vzdušné, aby vyniklo jak umění, tak zboží, které nabízíme. Mám ráda funkcionalismus, sklo, kov, kámen. Tyto materiály jsem chtěla využít. Všimněte si také nádherných kusů nábytku, jejich designy se vyrábí bezmála sto let,” říká. I tyto repliky nábytku ze třicátých let budou částečně k prodeji.
O osvětlení v podobě galerijních reflektorů se postaralo studio myLIGHT. Reflektory v závislosti na nastavení mohou zdůraznit barvu oblečení nebo obrazu, umožňují měnit náladu tak, aby byla jiná přes den a jiná v případě, že se v prostorách bude konat třeba večírek. Kromě reflektorů sáhly Zuzana s Viktorií i po světlech od české značky Bomma, které zdobí lounge bar. Stejně jako nábytek, plánují i drobnější osvětlení prodávat. „Budete zde moci ale pořídit i další doplňky do interiéru, jakou jsou třeba vázy a sklenice pocházející od dalších českých výrobců,” dodává Zuzana.
„Chceme prostor nejen zásobit vším, co máme samy rády, ale zároveň dodat zákazníkům o zboží co nejvíce informací a dobře jim poradit,” doplňuje Viktorie. V případě parfémů i pleťové kosmetiky se na prezentaci zákazníkům připravují společně se specialistkou, která návštěvníky vůněmi provede, seznámí je s ingrediencemi a pomůže nasměrovat v případě, že jsou ve světě niche parfémů nováčky anebo jen chtějí poradit s výběrem té správné vůně pro svou osobnost.
Ke stávajícím značkám od českých parfumérů přibude i jedna exkluzivní novinka v podobě italské značky Filippo Sorcinelli. „To bude velmi zajímavé, protože Filippo Sorcinelli vydává různé řady parfémů, nádherné věci, i když to není úplně pro každého. Já osobně miluji řádu inspirovanou vodou, kdy z parfémů doslova cítíte vlhkost. Parfémy se dnes prodávají pouze v Miláně a v Římě, takže to bude pecka,” těší se Zuzana.
Kromě toho na návštěvníky čeká i nová dánská značka brýlí, korejská kosmetika, vonné esence do interiéru, vykuřovadla jako Palo Santo nebo šalvěj či svíčky. Časem by měly do portfolia přibýt i boty. O řezané květiny se v galerii postará florista Tamás Vígh, který zde zatím jednou do týdne naváže čerstvé kytice k prodeji.
Místo příjemně odlehlé od každodenního ruchu v centru můžete poprvé navštívit už dnes v pátek 13. 9. od 17h, kdy se koná oficiální otvíračka. Hned v sobotu už Wolfgang Store zahájí běžný provoz. Otevřeno bude ve všední dny 10 - 19 h, v sobotu 10 - 15 h. Ve čtvrtek a pátek chtějí majitelky vyzkoušet prodlouženou otevírací dobu do deseti hodin večer.
Radnická 8, Brno