Umělecké instalace místo reklam? V Soulu vás spláchne obří vlna

Studio d’strict se snaží stírat hranice reklamního sdělení a umění ve veřejném prostoru. To vše za použití nejmodernějších technologií.

Reklama. Na území měst na ni narážíme defakto na každém kroku. Stejně jako se neustále vylepšují algoritmy cílení na sociálních sítích a celém internetu, tak ani reklamní plochy ve skutečném světě nezahálí.

Některá populární místa světových metropolí si bez barev, které se neustále střídají na obrovských obrazovkách, nedokážeme už ani představit. Nabízí se Times Square v NY, Piccadilly Circus v Londýně, nebo Kabukicho v Tokyu. 

Piccadilly Circus / Foto: Jimmy Baikovicius 
Kabukicho / Foto: Kakidai

Studio d’strict se snaží přiblížit venkovní reklamu k hranici umění. Spojením dynamického vizuálu s moderními technologiemi si svými instalacemi získává pozornost místních obyvatel, ale i světových médií.

Soul je domovem největší reklamní obrazovky v Jižní Koreji. Právě na ní d’strict spustil na jaře své vlnobytí, které je součástí série Public Media Series. Projekce 1_WAVE velkolepě představila potenciál digitálního sdělení na unikátní LED obrazovce. 

Obrazovka má délku 80,1 metru a výšku 20,1 metru, což dává velikost 1620 m2. Skládá se z přibližně 31 000 LED zobrazovacích modulů, které podporují rozlišení až 7 840 × 1 952 pixelů. 

"Mnoho realitních společností zřizuje veřejná mediální zařízení v místech, jako jsou nákupní centra, kasina a kanceláře. Místo toho, aby na všechny z nich umístili reklamu, se někdy obracejí k uměleckému obsahu, protože zvyšuje hodnotu nemovitostí." popisuje Sean Lee ze společnosti d’strict.

Krom vlny má ve svém portfoliu studio řadu dalších pozoruhodných instalací, mezi které patří například Nexen UniverCity, nebo další projekci na náměstí CEOX v Soulu.

V pořadí druhá varianta nese podtitul Giant Toy. Uprostřed omezení cestování a volnočasových aktivit se studio rozhodlo zpestřit divákům den pomocí prezentace jejich dětských tužeb.