Leden 09, 2020 | autor: red
Ekologičtější, barevnější, příjemnější pro lidské vnímání, to je cílem revitalizace OC Futurum. Budova se tyčí na okraji Brna jako velká šedá bariéra. Studio KOGAA se ji nyní snaží fragmentovat pomocí hmoty a barevnosti. Za rekonstrukcí za 300 milionů korun stojí investiční skupina Trikaya.
Už letos na jaře začne kompletní přestavba brněnského obchodního centra Futurum. Jejím výsledkem bude zvětšení prostor pro obchody a služby a ekologičtější provoz budovy. Vlastníkem a investorem celé revitalizace je společnost Trikaya, která do přestavby investuje přes 300 milionů korun. „Snažíme se přizpůsobit novým zvyklostem návštěvníků obchodních center, jako je preference většího množství služeb a aktivit na jednom místě. Kromě obchodů rozšíříme i gastronomickou zónu, kde vedle dosavadních fastfoodů přibydou i klasické restaurace s obsluhou,“ říká Alexej Veselý, výkonný ředitel společnosti Trikaya.
Modernizace klade důraz i na ekologičtější řešení provozu budovy „Při proměně centra počítáme také s instalací moderních technologií, které šetří životní prostředí. Vylepšit hospodaření s energiemi pomůže nová solární elektrárna na střeše budovy a návštěvníci tu budou moci využít i dobíjecí stanice elektromobilů,“ popisuje Alexej Veselý.
KOGAA se spojila s Václavem Kočím
O vzhled exteriéru se postará studio KOGAA, jež vyhrálo v architektonické soutěži. Studio se zaměřilo na fragmentaci budovy pomocí hmoty a barevnosti. Futurum dostane šest „věží“ ", které akcentují různé provozní prvky propisující se na fasádu. Barevnější identitu budově dodá plášť z perforovaného plechu, který spolu s přiléhající krajinou vytvoří denní i noční ikonu, jež bude sloužit jako orientační bod pro projíždějící automobilovou dopravu.
Autorem vzoru a barevnosti fasády je malíř a grafik Václav Kočí, kterého studio k projektu přizvalo. „Konceptem výtvarného řešení fasády je zvýraznit tektoniku budovy plynulým barevným gradientem, který je složen z barevných ploch odkazujícím k fazetám krystalů,“ říká Václav Kočí.
Interiér ve znamení přírody
Rekonstrukcí projde i interiér, v němž se má promítnout nové ekologické pojetí budovy. Proto bude postaven především na přírodních prvcích. Dojde k celkovému zjednodušení prostoru tak, aby vynikaly výlohy s vystavenými produkty a důležitou roli bude hrát také přirozené sluneční světlo.
„Řešení severního vstupu je ovlivněno nízkou výškou stávajících stropů. Proto je kompletně odhalujeme a doplňujeme o světlíky přes celou šířku obchodní pasáže. Světlíky přináší sluneční světlo hluboko do prostoru obchodního mallu. Lehce industriální charakter umocňují zavěšené lampy. Konstrukční přiznaný beton doplňují dřevěné podhledy. Barevné obchodní shopfronty organizuje grafitově šedá linka žaluzií s jasně vymezenými vstupy,“ představuje nový vzhled interiéru Jan Vlček ze studia ARCHI JAM.
Kompletní revitalizace centra by měla být dokončená na podzim 2020.
Fotografie:
Autor: red
La Calanque, Marsseille, Francie
OFFICE SUPERSTAR 2018: The Software House by Zalewski Architecture Group Office...
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat