Podcast: Máme produkt, který může akcelerovat, aby měly děti po celém světě rády fyziku, říká Vítek Škop o Vividbooks

Děti ztrácí zájem o vědní obory, protože jim nejsou sdělovány jazykem dnešní doby. Designér Vítek Škop pracuje na „edukačním Netflixu“ – designu vzdělávání prostřednictvím AR. Vividbooks je rozšířená učebnice fyziky, jež není jen o hezkých animacích pohybujících se na papíře, ale hlavně o aktivním přístupu k učení.
"Chci přinést do škol krásný design. Bolí mě srdce, když vidím, jaké učebnice děti mají. Výrobce to nezajímá, nebo věří, že to děti nepotřebují, ale v dnešní době jsou děti obklopené internetem, aplikacemi, které jsou krásné. Není pravda, že to neocení. Dokonce za mnou chodí a říkají, že se jim líbí, jak je ta aplikace udělaná – šesťák, sedmák. Jaké aplikace a sešity jim budeme dávat, tak budou vyrůstat. Pak se nemůžeme divit, že někdo nabarví barák na fialovo nebo na zeleno, když vyrůstal s odstrašujícími učebnicemi."
"Školní systém čelí výzvě, jaká tu ještě nebyla - jak nebýt závislí na smartphonech. Systém by měl reagovat a dát nápovědu, jak ten mobil používat smysluplně a nebýt jen pasivním konzumentem obsahu, což se nestane, když práci s mobilem zakážou. Nejprogresivnější učitelé jsou extrémně pro používání nových technologií ve škole, aby si děti dělaly projekty na tabletech, aby se fotily, blbly s tím. Jedině tak je naučíme, že tohle je nástroj, který můžeme používat špatně, ale taky nám může vylepšit život o 1000 %. Na nás je, abychom dětem ukázali, jak s tím."
"Vividbooks není jen o hezkých animacích, které se hýbou na papíře, ale hlavně o aktivním přístupu k učení. Cíl je diskuse. Nesprávná odpověď není špatná odpověď. Snažíme se v dětech probudit něco, aby aplikovali fyziku do svého světa a aby si ji pamatovali nejen skrze vizuální vjemy na papíře v rozšířené realitě, ale skrze diskusi, že se třeba hádají se spolužákem, že to prožívají." říká Vítek Škop.
Stáhněte si Vividbooks níže.
Celý podcast si poslechněte na Spotify, Anchor.fm nebo Apple Podcasts.
Foto Jiří Hloušek