Podcast: Jak motivovat a vést stovku dobrovolníků vysvětluje manažerka Radia R Barbora Dohnalová

Největší organizace svého druhu ve střední Evropě, komunitní a studentské Radio R oslaví 30. listopadu 15 let existence. Jak funguje rádiová stanice v 21. století a proč jsou v ní lidé ochotní pracovat zadarmo.
Podcast: Jak motivovat a vést stovku dobrovolníků vysvětluje manažerka Radia R Barbora Dohnalová

Co vede lidi k dobrovolnické práci v rádiové stanici?

Mají k dispozici super studio prakticky za milion, kde se můžou naučit vysílat, když se třeba připravují na práci v Českém rozhlase, nebo je to vyloženě baví a chtějí si to zkusit. Myslím si ale, že jen sbírání zkušeností by nestačilo, ta komunita, skupina kamarádů, Radio R není jen místo, kde se něco naučíte, ale taky poznáte nové lidi a je to trochu klišé, ale jsme jedna velká rodina. I pro mě je aspekt náležitosti k takovému uskupení ta motivace. I proto to lidi dělají tak rádi, záleží jim na tom a přiroste jim to k srdci.

Máte nějaké úspěšné bývalé členy, kterým se podařilo kariérně uspět?

Máme a často na to lákáme nové členy, určitě je to z podcastové scény Terezie a Zuzana z Vyhonit ďábla, ze zpravodajské scény je to Magdaléna Fajtová, která pracuje externě s Českým rozhlasem, Vojta Boháč z VoxPotu, Jakub Pacner z ČT, Aneta Rybová moderátorka Newsroomu, Martin Šeda bývalý šéfredaktor Brněnské drbny. Určitě jsem na mnohé zapomněla, ale tato jména se mi teď vybavila.

Jak motivujete tak velký tým dobrovolníků

Začnu v době před dvěma lety, kdy se nám komunita vlivem covidu téměř rozpadla. Bylo to opravdu těžké období, lidi ztratili motivaci a pracujících nás tam zbylo tak čtyři pět. Na jaře 2022 jsem se vrátila z Erasmu a s bývalým vedením jsem začala pracovat na obnově, ale bylo to náročné. Když jsem vešla v září do funkce s novým vedením, rozhodli jsme se kompletně vyměnit strukturu redakcí, nainstalovat nové vedoucí, dát tam lidi, kteří možná nemají tolik zkušeností, ale jsou nadšení, mají víc času, jsou třeba na bakalářském studiu, takže toho nemají tolik. Tenkrát jsme vynaložili strašně moc naší energie nejen do strukturální obnovy, ale aby z nás bylo cítit, že to chceme dělat, že nás to baví a když to lidi vidí od vedení, tak se začali nabalovat na další projekty. Chtěli být součástí, namotivovali jsme je vlastní energií. Nastavili jsme nonstop komunikaci, byli jsme tam pro ně pořád, chodili jsme na meetingy, potkávali jsme se a organicky se to nastartovalo. Stačilo motivovat vedoucí redakcí a oni to pak přesunuli na své lidi.

Jak si Radio R stojí v českém kontextu?
 

V Česku je to ojedinělá záležitost, během studia žurnalistiky v roce 2021 jsem dělala článek o fungování studentských rádií a snažila jsem se spojit se všemi, které jsem na internetu našla. Většina se vůbec neozvala, takže usuzuji, že zanikla. Těch pár, které odpověděly, byly v utlumeném režimu, Up Air přešel na podcasty, rádio na Slovensku, které vysílalo z kolejí, pochybovali, že vytrvají. Mezi studentskými rádii jsme tedy rozhodně největší komunita.

 Radio R

 

Další články

Načítáme další články…

Generální partner

Hlavní partner

Mediální partner

Nastavení ukládaní cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Vlastní

Vlastní nastavení cookies