Podcast: I Titanik byl částečně vyroben ze šrotu, říká designér David Karásek

Podnikatel roku Zlínského kraje a nově jediný majitel značky mmcité promluvil o cirkulární ekonomice, smart cities, bike sharingu a o tom, jak ideologie ničí dílo.
Podcast: I Titanik byl částečně vyroben ze šrotu, říká designér David Karásek

Podnikatel roku Zlínského kraje a nově jediný majitel značky mmcité promluvil o cirkulární ekonomice, smart cities, bike sharingu a o tom, jak ideologie ničí dílo.

 

Každý rok uděláme 4 až 5 výrobkových řad. Když začal kovid, tak jsme si říkali, že všechno půjde dolů, možná budeme propouštět, kdo ví, jak to bude, nebudeme letos nic vyvíjet. Bylo by to poprvé v historii, kdy bychom neměli žádnou novinku. No, během dvou-tří měsíců jsme to přehodnotili a připravili jsme úplně stejnou sadu nových věcí, možná i ještě náročnější a máme z ní radost.  Kdybychom nepřinesli něco nového, spousta lidí by si myslela, že se něco stalo." 

 

„Dobře splňujeme zásady cirkulární ekonomiky a dělali jsme to už v době, kdy tento termín neexistoval. Což o tom termínu lecos vypovídá. Všechny naše věci jdou snadno opravit, rozmontovat přímo na místě. Když to pak skončí, skoro všechno zrecyklujeme. Děláme z oceli a hliníku – hliník používáme stoprocentně recyklovaný a recyklovatelný, takže na tom můžete 20 let sedět na náměstí a pak tu bočnici dáte do sběru, oni ji roztaví a můžete z ní vyrobit plechovku. Ocel, dost podobně, používáme ze čtyřiceti procent zrecyklovanou. Není to nic nového, i Titanik byl částečně vyroben ze šrotu."  

„Přihlásili jsme se do tendru na řešení bike sharingu pro Vídeň s přáteli z firmy Rekola a je to docela zajímavé. Bike sharing má svá úskalí, kola a koloběžky se různě pohazují, takže to není bezproblémová záležitost. Na vypůjčeném kole jsem jezdil už v kolika městech – New Yorku, Londýně, Barceloně, Kodaně… Vyzkoušel jsem si to a je to příjemné, když přijedete zdaleka, tak je to dobrý způsob přepravy."

„Jako Češi máme hrozně malé cíle, malé ambice. Jak si pořád říkáme, že  jsme malou zemí, to je jedna z největších lží, kterou si pořád o sobě vykládáme a tím se srážíme. My jsme v Evropě velikostí uprostřed. Máme si víc věřit a máme mít ambici vytvořit český design se silnou identitou."

Celý podcast si poslechněte na SpotifyAnchor.fm nebo Apple Podcasts.  

mmcité

Další články

Načítáme další články…

Generální partner

Hlavní partner

Mediální partner

Nastavení ukládaní cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Vlastní

Vlastní nastavení cookies