Červen 08, 2022 | autor: Jan Gerych | Foto: Tomáš Gál
Světově proslavená fotografka se vrátila do místa, kde její umělecká kariéra začala, s výstavou Nothing Compares to You - Brno. Vyprávěla, jak se vyrovnala s traumaty ze školy a kudy se její práce ubírá nyní. Na pár otázek nám odpověděl i kurátor výstavy Thomas Beachdel.
„Brno je právě to místo, kde jsem započala uměleckou kariéru. Doteď si pamatuji, jak jsem šla v rodném Mikulově po náměstí a došel mi dopis z FaVU, že mě přijali. To byla strašná radost. Byla to pro mě vidina, že budu umělec. Byl to začátek umělecké kariéry v mé hlavě a je to ten nejdůležitější milník. Na mapě všech našich výstav od Berlína, New Yorku po Tokio je Brno možná jedno z nejdůležitějších."
„Když jsem procházela staré fotky, hodně často je tam vidět, že jsem nemocná. Měla jsem hrozné angíny, a to bylo ze strachu. Bylo to vždy týden před klauzurami a já jsem lehla s horečkami a angínou. Ten tlak na studenty mluvit před porotou v prostředí, které bylo hrozně nepřátelské. Nikdo tě nepochválil, nikdo tě nevedl, jak o té práci mluvit a kontextualizovat ji. A není jednoduché to nějak uchopit, zvlášť když je ti dvacet. A zvlášť v našem ateliéru v tom nebylo žádné vedení. A pak tě postaví před ty práce a kouká na tebe 50 lidí a je to jak na porážce."
„New York je teď trochu v rozpadu. Pandemie a black lives matter, v létě je vedro a lidi jsou víc agresivní. Je tam vidět dopad pandemie, je větší chudoba a je občas smutné to sledovat. To město si prošlo velkými změnami."
Celý podcast si poslechněte na Spotify, Anchor.fm nebo Apple Podcasts.
Autor: Jan Gerych
Nejkrásnější knihy vznikají v symbióze přímo s tvůrci a malými nakladatelstvími, říká Robert Helbich
Svěží káva: Jinačovický Statek Coffee vábí na agroturistiku s vůní výběrové kávy
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat
Pokračovat