Blue
Green

Přepínejte mezi tématy z kanceláře nebo pro zelená řešení.

Nejenom modrá je dobrá - barvy v pracovním prostředí

Taky se vám stává, že se špatně soustředíte a nedaří se vám pracovat na zadaných úkolech? Můžete si věci na pracovní stole zkusit uspořádat podle feng-shui, přestavět nábytek, anebo se zamyslet nad barevností vaší kanceláře. Možná za vaše nízké pracovní nasazení mohou právě šedé stěny.

Z hlediska environmentální psychologie, která mimo jiné sleduje také chováním člověka v pracovním prostředí, se nedoporučuje, aby byly ženy obklopeny šedou, bílou a béžovou barvou. Údajně  klesá jejich schopnost soustředit se, u mužů tak naopak působí fialová a oranžová barva.

"Zlatou střední cestu představují tři osvědčené barvy - modrá, zelená a červená." (Sally Augustin, Design With Science)

Modrá - univerzální barva kancelářských prostor

nokia II

Modrá barva má uklidňující efekt a zároveň podporuje soustředěnost. Obecně je považována za nejvhodnější barvu pro pracovní prostory, protože je pozitivně přijímaná největším množstvím lidí.

Zelená - dlouhodobá týmová práce, kreativní úkoly

Zelená barva je ideální pro prostory, kde se pracuje v týmech a na dlouhodobých úkolech, protože uklidňuje a zároveň osvěžuje. Svým relaxačním účinkem podporuje kreativní myšlení.

Červená - posluchárny, konferenční místnosti

Červená barva je barvou energie a emocí. Dobíjí energii a zvyšuje pozornost, ale nenechává v klidu. Používá se při konferencích, aby podpořila koncentraci na téma a udržela řečníky a posluchače v napětí.

nokia I

Barvy mají nezanedbatelný vliv na naši psychiku a chování - představují 80% vizuální informace. Interiérové studio Genser, které navrhovalo prostory firmy Nokia v Sunnyvale v Kalifornii (určené pro designéry a kreativce) samozřejmě použilo oblíbenou červenou - podporující efektivitu, optimistickou žlutou, uklidňující modrou a osvěžující zelenou.

Autor: Jana Hloušková

Zajímám se o architekturu, fotografii a ikonografii (vizuální hádanky: ikon – obraz, grafein – psát). Vystudovala jsem Památkovou péči se zaměřením na technické památky (Ostravská univerzita v Ostravě) a Teorii dějin výtvarných umění (Univerzita Palackého v Olomouci).