Nebeskou jachtu navrhl designér na zakázku pokrokového klienta
- 14. ledna 2022
- Design
- autor: Jan Gerych
- Foto: Lazzarini Design Studio
Jachta dokáže letět rychlostí 60 uzlů přes 48 hodin v kuse a plout rychlostí 5 uzlů, a to bezemisně. Vedle obýváku s jídelnou a apartmánem pro majitele ukrývá dalších pět suit pro hosty.
ŘÍM - Soukromý investor se nemohl dočkat pokroku v letectví, tak se jej rozhodl trochu popostrčit. U italského designéra Pierpaola Lazzariniho si objednal bezemisní obojživelnou vzducholoď.
Pierpaolo Lazzarini je římský designér, jenž se po letech práce v oboru automotive osamostatnil a založil si vlastní kancelář. Rozšířil působení na letouny, jachty, architekturu a vývoj prototypů. Řídí se mottem „mysli na budoucnost, nezapomínej na minulost” a vedle futuristických návrhů si získal pozornost citacemi retro designů.
Nebeská jachta sestává ze dvou postranních balónů, již pojmou celkem 400 tisíc m3 helia a trupu připojeného z obou stran čtyřmi můstky. Na délku má 150 m a 80 na šířku. Vnitřek balónů je rozdělen na buňky, aby nedošlo k vyfouknutí. Dále jsou v nich umístěny dálkově ovládané bomby s heliem, které udržují loď v rovnováze. Vespod balónů se nachází nafukovací báze, které uzpůsobí loď k pobytu na vodě. Pohyb zajišťuje osm kontrarotujících vrtulí s elektromotory o výkonech 950 koní, poháněných ultralehkými bateriemi napojenými na solární panely. Celé plavidlo má být vyrobené z karbonu.
V ústřední části se nachází kabina kapitána a obývací zóna s jídelnou. Kapitán si zde užívá panoramatického 360° výhledu. Hosté se mohou ubytovat v pěti suitách umístěných na vnějších stranách balónů. Loď umí přistát na vodě a zakotvit nebo plout neslyšně dál. Pro případ potřeby lze doplnit heliport s vrtulníkem. Přistát dokáže samozřejmě i na pevnině. Jak Pierpaolo Lazzarini uvedl, k výrobě prototypu bude stačit 550 000 000 eur.