Luxusní vesnice nebo nákupní centrum? Francouzi lákají prémiovou klientelu
- 11. června 2020
- Realizace
- Design
- autor: Martin Hlavica
Poblíž francouzského města Villefontaine vyrostlo netradiční nákupní centrum zaměřené na prémiové značky a klientelu. Areál už na první pohled dává návštěvníkům jasně najevo, že se jim dostane nadstandardní péče spojené s exkluzivním nakupováním.
VILLEFONTAINE/FRANCIE – Luxusní spotřebitelé jsou ochotni za luxus dobře zaplatit. A to nejen za produkty, ale i za úroveň prostoru, ve kterém si k nim najdou cestu. Nákupní centrum The Village, poblíž francouzského Lyonu, je místem, kde se potkává přepych s tradicemi a venkovským životem.
Architektovi Giannimu Ranaulovi a jeho týmu se podařilo popřít zaběhlé představy o nákupních centrech, a naopak vytvořit nový zážitek z luxusního životního stylu v uceleném prostředí. Ke svým návštěvníkům promlouvá v černobílých kódech, které jsou striktně dodržovány v celém areálu.
Čtyři osady z bílých domů s dvojitou střechou zapadají do prstencové struktury a tvoří základ areálu. Celé místo působí exkluzivně, tento pocit je ještě umocněn množstvím obchodů a použitými materiály. Na fasádách se prolíná sklo různé průhlednosti s bílou barvou a podobně jako vrcholky místních hor, budovy vypadají v noci jako křišťálové.
„Vesnice" není pouhým nákupním střediskem, ale své návštěvníky láká i na kulturní program, zelené prostory a celou řadu dalších služeb. Velké jezero lemující vesnici nabízí terasovité sezení, na kterém si návštěvníci mohou užít fontánu a vizuální projekce na vodní hladině.
Součástí „značkové vesnice", první svého druhu v regionu, je 120 obchodů prémiových značek a 11 restaurací. Veškeré technické a servisní prvky jsou maskovány vegetací nebo ozdobnými prvky tak, aby nenarušovaly jednotu prostředí.
- architekti: Gianni Ranaulo Design
- země: Francie
- rozloha: 128000 m²
- realizace: 2018