Lidé v černém oblečení žijí velmi barevné životy, říká Viktorie Kaštánková z WolfGang

Říjen 25, 2021 | autor: Jan Gerych | Foto: WOLFGANG

Design prodejen WolfGang navazuje na filozofii módní značky a design jejích oděvů. Viktorie Kaštánková v rozhovoru vzpomíná na otevření pražské pobočky jako z filmu Kurvahošigutntág. 

 

BRNO, PRAHA – Módní brand WolfGang zásobuje už desátý rok fanoušky minimalistickou, nadčasovou a v určitém směru radikální garderobou. Potom, co se návrhářkám Zuzaně Milandu a Viktorii Kaštánkové podařilo dosáhnout kultovního statusu v Brně, rozhodly se prosadit i v Praze. Viktorie nám poskytla rozhovor o tom, jak se filozofie značky propisuje do designu všeho ostatního.   

Sešli jsme se v brněnské prodejně na Vachově, v černě lesklém prostoru, který by nedalo práci proměnit v sexy mučírnu. V současnosti se tu však prodává móda pro lidi, kteří nekloužou po povrchu, jdou hlouběji a mají odvahu si na sebe vzít ty úplně nejjednodušší věci, které nepřekřičí jejich osobnost a identitu,” popisuje Viktorie Kaštánková. 

Začali jsme jako multibrand, nabízeli jsme oblečení, které nám v tomto městě chybělo a které se nám líbilo. Záhy jsme se dostaly k vlastní produkci a zjistily jsme, že se v tom cítíme úplně nejlíp a že chceme jít touto cestou. Ač nebyla vůbec jednoduchá. Dnes už je vše, co nabízíme, kromě určitých doplňků, v naší produkci. Naše návrhy, naše výroba. interiér jsme si navrhly taky. Když víš, jak chceš být oblečený, jak to má vypadat, tak i víš, jak chceš žít nebo jak má vypadat prostor, kde trávíš čas.”

 

Ten obchod vypadal v roce 2012 úplně jinak, byla tu realitní kancelář. My jsme brněnské patriotky, máme hodně rády naše město a chtěly jsme do něj vnést nový vítr. Hledaly jsme něco v centru, v naší oblíbené kavárně Rotor tady za rohem jsme měly otevřené reality a koukaly, že hned za rohem na Vachově ulici, která nám tehdy ani nic moc neříkala, je volný tento prostor. Rozhodující bylo, když jsme viděly ty kamenné parapety a představily si socializaci na ulici, kávičky, zastavování kamarádů, ten social point.” 

Začínaly jsme s minimem prostředků, možnosti byly dost osekané, většinu prací jsme dělaly samy dvě, vždycky po práci jsem to sem chodily dělat. Zalepily jsme okna a nikomu jsme neřekly, co chystáme, jen ať přijdou 1. srpna na večírek. S minimálním budgetem jsme ten původně bílý, sterilní kancelářský prostor překopaly na industriálně punkovou prodejnu. Byl tu naplácaný beton na stěnách, ze šroťáku jsme nakoupily řetězy a staré industriální lampy.”

Věděly jsme, že musíme někde začít a obchod byl hezký, ale jak jsme se vyvíjely a jak se vyvíjelo oblečení, tak nám to po čtyřech letech přestalo stačit a rozhodly jsme se k velké rekonstrukci. Původně jsme chtěly vykachličkovat výlohy zevnitř, a pak nás napadlo, že ten obchod vykachličkuejme celý.”

Inspirace byla přímo naše oblečení. Máme primárně rády černou. Říkáme, že lidé, kteří nosí černé oblečení, často žijí velmi barevné životy. Černá je něco tak nadčasového, s čím se dá vždycky pracovat. Interiér měl být čistý, jednoduchý.” 

Černou kachliček, podlahy, prodejního pultu z vlnitého plechu, předváděcího stolu, zázemí a zkušební kabinky z OSB desek nabourává jen bílý strop s biedermeierovskou štukou, křišťálový lustr z bazaru na Cejlu a barevně nasvícená industriální vzduchotechnika. A taky ikonický neon WolfGang. 

Praha přibyla ve stejném roce po rekonstrukci interiéru prodejny v Brně. Je kontrastní, je celá bílá. Prim hrají italské obklady s kamenným vzorem a původní prkenná podlaha, kterou jsme našly pod několika vrstvami. Trošku jsme ji očistily, ale jsou na ní vidět všechny příběhy toho obchodu. Štendry jsou řešené podobně jak v Brně, na ocelových lankách. Stůl i pult jsou z masivního dubu a tentokrát nejsou začerněné, ale v přírodní barvě. Obchod má jen jednu výlohu a prosklené dveře a protahuje se do hloubky domu. Je tam málo světla, tak jsme použily hodně zrcadel, která vtahují světlo dál. Díky tomu je obchod vzdušný, čistý, prosvětlený.”      

Praha je jinačí, ale navazuje. I naše oblečení navazuje napříč léty. Nepřicházíme s úplně novými kolekcemi, vždy navazujeme. Pokud si někdo u nás pořídil oblečení před čtyřmi roky a teď pořídí něco k tomu, tak ty věci jdou k sobě.”

Brno má vyjímečnost v tom, jak není příliš velké ani malé a lidé mají mezi sebou silné vazby. Znají se a podporují, to nám i na začátku hrozně pomohlo. Naši zákazníci byli naši přátelé a řekli to dál, takže komunita v Brně je náš core”. Když tu uděláme večírek nebo přehlídku, setká se to s velkým ohlasem a podporou.”

Praha je víc anonymní. Nabídka města je velmi rozsáhlá, tak je mnohem těžší s něčím prorazit a někoho překvapit. I vztahy se zákazníky nejsou tak osobní jako v Brně. Jsme tam ale 5 let, takže se nám nějaké bližší vztahy už navázat podařilo, ale je to pořád trochu jiné.” 

Pražští Brňáci jsou tu pořád core naší klientely. Často někdo jede na výlet a jedním z bodů v Praze je navštívit WolfGang. Když jsme tenkrát otvíraly, vypravily jsme autobus z Brna a celý se naplnil. Bylo to jak Bohuš s brněnským autobusem v Kurvahošigutentág. Všichni přijeli značně posilnění slavit otevření nového WolfGangu. Ta podpora je důležitá. Ve chvílích, kdy se třeba úplně nedaří, jsou lidi okolo ohromnou motivací nepolevovat a jít dál. Vlčí smečka, ten gang je skutečný.”

WOLFGANG STORE

Autor: Jan Gerych

Nastavení ukládaní cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Vlastní

Vlastní nastavení cookies