Korporátní identita od podlahy z Brna získala speciální uznání German Design Award 2021

Únor 16, 2021 | autor: Jan Gerych | Foto: Victor Zastol'skiy, Jacob Lund, Digitalpress & LStockStudio

MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.cz vytvořila s designérem Tomášem Q Procházkou vizuální styl pro sálavé vytápění a chlazení budov Gabotherm a uspěla v kategorii Excellent Communications Design.

 

Frankfurt/Brno - V mezinárodní konkurenci tisícovek projektů uspěl návrh korporátní identity pro vytápěcí a chladicí řešení Gabotherm. Za projektem stál tým tří lidí, kteří spolupracují přes 10 let. Vedoucí projektu a ředitel agentury Richard Kafoněk, kreativní copywriterka Magdaléna Milostná a externí spolupracovník designér Tomáš Q Procházka. Výsledek je natolik přesvědčivý, že se jej Richard Kafoněk rozhodl přihlásit do prestižní německé soutěže. Hned první pokus vyšel a jejich práce si vysloužila Special Mention v hlavní kategorii Excellent Communications Design. 

 

Za 25 let existence neměly produkty Gabotherm jedinou oprávněnou reklamaci. Před dvěma lety se firma rozhodla vybudovat silný brand a expandovat do zahraničí, a tak se zástupci značky obrátili na MARKETINGOVOU KANCELÁŘ.cz. Sálavé systémy Gabotherm jsou ukryté v podlaze a stěnách. Teplo nevychází z radiátoru, ale rovnoměrně sálá z celého prostoru. Nevznikají teplotní rozdíly ani víření vzduchu. Topení navíc není vidět, a tak se může snadno stát, že na ně majitel úplně zapomene. Přesně na tomto momentu postavil tým celý koncept. 

 

Brněnská agentura tvrdí, že nejraději řeší projekty od podlahy tedy od strategie po realizaci. Práce pro Gabotherm zabrala kolem půl roku. Archetypálním brandingem produktovou řadu ztotožnili se vzorem vládce, který je zodpovědný, stabilní, schopný a drží své slovo. Dýchá z něj pevnost, síla a tah na branku. Způsob komunikace zvolili tak, aby byl univerzální pro všechny cílové skupiny (montážní firmy, projektanty, koncové zákazníky), aby obsáhl topení i chlazení, vyjadřoval benefity značky a dýchala z něj bezstarostnost a emoce. Výsledkem jsou dva komunikační styly, užívané v návaznosti na možnostech dalšího vysvětlení. 

 

ZAHŘEJE I ZCHLADÍ se používá v prvotní komunikaci s lidmi, kteří Gabotherm ještě neznají, takže především v PPC reklamě. Slogan jasně a bezezbytku vyjadřuje, co firma dělá. V případech, kdy je prostor sdělit více a člověk alespoň tuší, v jakém byznysu Gabotherm podniká, užívají v různých variacích claim ZAPOMEŇTE NA NÁS. Vtipně odkazuje na neviditelnost technologie, projekt zdarma, snadnou montáž a především spolehlivost. Jak systém jednou nainstalujete, už se nemusíte dál starat. Paradox sdělení vzbuzuje u cílové skupiny zvědavost. Promyšlený branding podmiňuje vizuální styl, marketing a v důsledku i samotný byznys. 

 

Vizuální styl je jednoduchý a stojí na dvou základních barvách - červená zastupuje topení, modrá chlazení. Klient agentuře důvěřoval a nechal je zasahovat i do vzhledu produktů. Korporátní identita tak funguje skutečně od samých základů, mluví na vás už barva potrubí, potisk výrobku, dokonce se změnily prolisy na systémové desce. Výsledek Německá rada designu zhodnotila následovně:  

„Oceňujeme kreativitu, které využili k vytvoření nezávislé značky. Společnost pro spolehlivé sálavé vytápění získává novou firemní identitu, která oslovuje soukromé i profesionální stavitele a instalatérské společnosti. Přesvědčivá aplikace je na všech úrovních. Od loga přes příručky, analogovou a digitální komunikaci až po sociální média.” 

Tomáš Q Procházka

Marketingová Kancelář

Gabotherm

 

Autor: Jan Gerych