Vyvezli jsme 52 kontejnerů suti a postavili klub, jaký tu doteď nebyl, říká o Typos Music Clubu Karel Pinka

Na místě diskotéky v podzemí pasáže Typos tři roky budoval špičkový hudební klub, který ve městě nastaví nové standardy. V pátek 29. září jej z Berlína přijede otevřít legendární DJ a producent Spencer Parker.
Vyvezli jsme 52 kontejnerů suti a postavili klub, jaký tu doteď nebyl, říká o Typos Music Clubu Karel Pinka

BRNO  Ve městě v tichosti vyrostl nový klub. Až se však v pátek jeho brána poprvé otevře, nebude se na klubové scéně mluvit o ničem jiném. Karel Pinka si splnil jedno z životních přání a po úspěšném baru si do svého portfolia podniků přidal vymazlený hudební klub. Spolupracoval na něm s Martinem Svobodou z Origin architekti, jemuž se předchozí nevzhlednou diskotéku podařilo proměnit v elegantní otevřený prostor připravený pro ty nejlepší večírky ve městě.

Typos Music Club jsme měli možnost omrknout na neoficiálním večírku pro uzavřenou společnost těsně před premiérovou nocí a byli jsme nadšení. Vyzpovídali jsme nejen majitele Karla Pinku, informace o dramaturgii a hudbě nám doplnil produkční Oldřich Lenhart a nemohli jsme opomenout ani architekta Martina Svobodu. 

Kdo navrhoval rekonstrukci prostoru?

Karel Pinka: Martin Svoboda z Origin architekti. Vybral jsem si jej, protože už pár klubů v Evropě dělal. Měl jsem s ním štěstí, protože další dva oslovené ateliéry byly vytížené a pan Svoboda zrovna dokončil projekt, takže byl volný. Pozval jsem ho do Brna, podíval se na prostor a řekl, že to bude super. Strávili jsme tu spolu půl dne, představil jsem mu moji vizi a on že se ozve za 14 dní. Potom se přihlásil se svým návrhem, já jsem vzal ty moje náčrtky a hodil je do koše. Ukázal perfektní práci a šli jsme do toho.  

Co jste tu tedy vybudovali?

Oldřich Lenhart: Klub s příjemnou atmosférou. Až sem přijde člověk, ať už hudební fajnšmekr nebo ne, bude se tu cítit dobře. Shodli jsme se, že k tomu hudebně sedí houseová scéna, která chybí nejen v Brně, ale v celé republice. Je na ústupu, což je škoda. Je tu hodně undergroundových techno nebo ambientních klubů, Karel se ale rozhodl otevřít klub, kde se budou lidi hlavně bavit.

Martin Svoboda: Nejdůležitější byla úprava a reorganizace dispozice prostoru, aby vyhovovala současným řešením klubových prostorů umístění tanečního parketu a hlavního baru. U parketu bylo umístění jasné od začátku, hodí se do prostoru největšího a nejdelšího konstrukčního traktu, který je v samém středu. DJ je tak v centru všeho dění. DJ pult je díky tomu vidět ze všech tří stran z parketu, VIP lounge i od baru. 

Bar je navržený v dalším traktu jako ostrovní, propojuje čtveřici sloupů, takže je přístupný ze všech stran. Ze tří stran hranici baru ukončuje vestavěné sezení.

Zásadní bylo i výškové uspořádání prostoru, díky němuž se podařily nejlepší průhledy na taneční parket a DJ pult. Od parketu tedy postupně stoupají pódia do různých výšek.

Zbylo tu něco po předchozí diskotéce?

Karel Pinka: Nezůstal tu ani kamínek, je tady všechno udělané úplně od začátku. Pracovalo se na tom přes tři roky. Covid nám pomohl", že jsme nemuseli spěchat a mohli se věnovat stavbě. Pak klaply všechny plány a úvěry, všechno dobré, rozjeli jsme se a přišla válka. Stopla nám důležité financování, tak jsem musel najít jiné. Ale podařilo se, otevíráme sice o rok později, než jsme chtěli, ale všechno zlé je pro něco dobré. Důležité je, že se nám to podařilo dotáhnout do tého finální podoby a 29. září otevíráme!

Kdo je cílový návštěvník?

Karel Pinka: Cílíme na lidi, kteří mají vkus a ocení kvalitu ve všem – nový interiér, drinky na vysoké úrovni, DJs tady mají komfortní zázemí, VIP salonek s prémiovým výběrem alkoholu, když chcete mít soukromí, kvalitní servis v každém boxu, které jsou tu dělané na zakázku. Nechci lidi nějak škatulkovat, ale ocení to tu takoví, kteří se chtějí kvalitně bavit. 

Jaká je specialita Typos Music Clubu?

Karel Pinka: Na Brno je neobvyklé, že jsme v centru města a máme tady takový nádherně otevřený prostor. Když si to projdete, z každého boxu vidíte celý klub, máte přehled. Nejsou to ty sklepní katakomby, které jsou všude ve městě. To nemyslím jako kritiku, takových podniků je tu prostě spousta, i když se mezi nimi najdou i dobré. Třeba zrovna tady bývala taková místnost, kam nechtěl nikdo chodit, a my jsme z ní udělali snad nejlepší místo v celém klubu. 

Martin Svoboda: Osobně jsem spokojený třeba s kvalitou a výběrem materiálů. Většina povrchů je sladěná do tmavých tónů s barevnými akcenty na vybraných místech. Jedno takové je veškeré sezení v modravé kožence s různými odlesky podle dopadu světla. Další je aplikace nerezi na baru, která působí velmi chladně a minimalisticky, ale dopředu se v ní počítá s odrazy lidí stojících na baru. Na barových pultech je technický kámen. 

V prostoru jsme se museli vypořádat se sloupy – jsou opticky nežádoucí, tak jsme je potlačili šedými zrcadly. Ta se opakují i v dalších částech interiéru jako u vestavěného sezení po obvodu baru nebo u šatny, kde rozšiřují prostor. 

Výrazný prvek je DJ pult s integrovanými světelnými panely a ještě zrcadlící s barová pyramida.

Jaké máte zkušenosti s navrhováním hudebních klubů a inspiroval vás nějaký existující?

Martin Svoboda: V minulosti jsme pracovali na návrhu hudebního klubu Epic v Praze a redesignu klubu Trafo v Bratislavě, kde jsme v tomto specifickém žánru interiérů nabrali patřičné zkušenosti. 

Karel Pinka: Byli jsme všude možně – v Cannes, Saint Tropez, Vídni, Bratislavě, Praze, ale těžko se to srovnává. My hlavně neděláme kopii nějakého klubu. Děláme si to po svém. Je to moderní, funkční a krásné. Těšíme se, až tu bude 300-400 lidí, protože interiér podle mě nakonec dělají především lidi. 

Kapacita klubu je 300-400 lidí?

Karel Pinka: Rád bych zdůraznil, že to budeme testovat. Ta čísla jsou můj odhad. Rozhodně nechci, aby tady byli lidi namačkaní jak sardinky a necítili se komfortně. Vím, že spousta podniků prostory přeplňuje, protože jim jde hlavně o peníze. Jasně, je to byznys, vždycky jde o peníze, ale chci, aby se tu lidi cítili dobře. Máme tu fungl novou vzduchotechniku se sedmnácti klimatizačními jednotkami. Má to být zážitek, zábava, když tu bude narvaných 600 lidí, tak to zábava není.

Jak často budete mít otevřeno?

Karel Pinka: Plánujeme to na pátky a soboty od 21. hodiny do čtyř nebo do pěti ráno. Akce bude tedy každý pátek a sobotu. Už máme domluvených pár rezidentních DJů a domluvili jsme se s Oldou, že jednou do měsíce bude silné velké jméno. A chceme to zintenzivňovat, abychom měli kam růst. 

Můžete představit headlinera otevírací party?

Oldřich Lenhart: V pátek přijede Spencer Parker, legenda z Anglie, dlouho už pobývá v Berlíně a hrál po celém světě, včetně třeba Berghainu. V Boiler Roomu se objevil už asi před deseti lety, je to jeden z matadorů s vlastním vibem a specifickým zvukem. Jsme moc rádi, že máme na otvíračku takto silné jméno. 

Co nás čeká na baru?

Karel Pinka: Barová kultura je moje doména, věnuji se jí asi od dvaceti. Jezdím po palírnách, sbírám alkohol a do svého baru bych nedal nic, s čím bych nebyl naprosto spokojen. Dbáme na kvalitu koktejlů už od výrobníku ledu, máme snad ten nejkvalitnější na světě Hoshizaki, přes profesionální barmanskou stage, když přišli barmani, kteří dělali ve vyhlášených brněnských podnicích, tak řekli, že toto ještě neviděli, až po nejkvalitnější alkohol. Klub bude zásobovat centrální bar s pěti barmanskými stagemi. Mám z toho radost. Není to ani něco ultramoderního, ale prostě kvalitní standard, na kterém jsme se všichni shodli.    

Budeme se zaměřovat na podávání bottle servisu celé lahve, nebo šampaňské, bude tu VIP zóna tři boxy s VIP barem, kde budou vzácné a skutečně zajímavé lahve. Dáte si láhev šampaňského od základních značek až po třílitrové nebo šestilitrové, limitované edice a uděláte si party.

Jaké máte zázemí pro DJe?

Karel Pinka: To je důležité. I díky němu se nám daří lákat zahraniční hvězdy. Mají tu vlastní šatnu, toaletu, sprchu, ať se můžou připravit na vystoupení, protože je to takové trochu divadlo. Dnes už by to měl být standard a pochopitelně nejmodernější zvuk, techniku nevyjímaje.  

Opening Night with Spencer Parker, Typos Music Club, 29. září 2023 od 21:00, Běhounská 22, Brno

Typos Music Club

Origin architekti

Další články

Načítáme další články…

Generální partner

Hlavní partner

Mediální partner

Nastavení ukládaní cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Vlastní

Vlastní nastavení cookies