Kalené sklo je pětkrát pevnější a digitální přenos grafiky technologií IZOS Design je povýší na umělecké dílo
KLATOVY – Příběh restaurace na Pražské ulici začíná už v roce 1896. Tehdy tady otevřel podnik restauratér Václav Čapek, který měl zkušenosti z předního pražského lokálu U Rozvařilů. Čepovalo se zde pivo ze Schwarzenberského pivovaru v Protivíně. Současný provozovatel, Pavel Chmelík, restauraci vede sedmým rokem. Když ji přebíral, byla tu herna. Aby svůj podnik co nejvíc odlišil, dal mu prý ten nejbláznivější název, který jej napadl – Žíznivej kozel. Ještě výraznější než název je ale nakonec samotný interiér.
„Nebaví mě místa, která jsou stejná jako ostatní, nezajímavá, nudná,“ říká k tomu Pavel Chmelík. S kamarádem Michalem Krejcarem proto vymysleli interiér, který se neokoukal ani po sedmi letech. Čisté linie a použití kvalitních materiálů, především jasanového dřeva, působí v porovnání s levným nábytkem a reklamními ubrusy, běžným standardem pivnic a hospod, jako zjevení. Nábytek vyrobený Michalem Krejcarem z Utopia factory potěší dokonalostí linky vedoucí od kuchyně až k výčepnímu pultu. Stoly s podsvícenými bočními hranami jako by na jedné straně ustupovaly a na druhé se rozvíjely tak, aby vytvořily širokou cestu napříč lokálem.
Za sedm let se však podnik tak rozrostl a bylo třeba přidat stoly. To byl impuls pro redesign interiéru, a tak přibylo srdce podniku, nový výčepní pult. Ten umožňuje modernější mytí i chlazení velkého objemu pivního skla. Vizuálně i materiálově doplňuje stávající nábytek a svým tvarem dokončuje důmyslnou šikmou linii vedoucí skrz interiér. Držitel Českého lva za nejlepší filmový plakát Martin Kaiser pro něj vytvořil grafiku s rohatými postavičkami s křídly a další vtipné detaily. Stejně jako jeho ostatní i grafika v Žíznivým kozlovi vyvolává emoce. Díky podsvícení je celkový dojem silnější a vzdušnější. Grafika vytváří povznesenou náladu a zachycuje i důležité prvky podniku, na přání Pavla Chmelíka třeba tanky, které z interiéru se starým výčepním pultem zmizely.
Výrobu skel s originálním designem pro nový výčepní pult včetně digitálního potisku zajistil závod HELUZ IZOS. Metodou digitálního tisku je možné vyrobit designová skla s libovolnými motivy i barvami, od jednoduchých vzorů až po celoplošný potisk, třeba podle fotografie. Keramická barva se nanáší na skleněnou tabuli, následně se suší, aby se potom se v kalicí peci při teplotě okolo 620 °C tvale zakalí na povrch skleněné tabule. Kalení je metoda, při které se barvy stanou odolnými proti poškrábání, chemickému čištění a sklo navíc získá 5x větší pevnost v tahu za ohybu než sklo základní. Tento materiál s označením IZOS Protect se v případě rozbití rozpadne na malé neostré části.
Technologie IZOS Design umožnuje bezokrajový tisk i na skla nepravidelných tvarů, nebo velkých formátů až do rozměru 2400 x 4100 mm. Potištěné sklo je možné použít do vrstveného skla. Díky sadě barev Jetver ULTRA jsou všechny odstíny živé a syté. IZOS Studio klade důraz na důkladnou přípravu grafických podkladů a při tisku se tu nespěchá, čímž je zajištěna nejvyšší kvalita. Tady je digitální tisk tvořivý proces, jemuž se vždy věnuje maximální trpělivost a péče. Že výsledek stojí za to, se můžete přesvědčit v Žíznivým kozlovi, kde umělecký zážitek umocníte plzeňským pivem z tanku. A protože Pavlu Chmelíkovi a Martinu Kaiserovi nápady ještě nedošly, najdete jednou potištěná skla z IZOSu nejspíš i v bistru Mlsný kozel a v čajovně, které Pavel Chmelík plánuje otevřít.