Prosvětlený interiér kadeřnictví Backstage nasazuje zákazníkům svatozář
- 9. dubna 2021
- Design
- autor: Jan Gerych
- Foto: Steezy Studio
Vlasový salon Backstage přerostl svoji původní kapacitu a přestěhoval se do nových prostor. Architekt je pojal jako chrám tradičního uměleckého řemesla.
Brno – Za salonem Backstage stojí stylista Lukáš Kříž, jenž svůj um studoval v Londýně. Už původní salon na Pellicově zaujal na první pohled odvážným pojetím a nezřídka donutil kolemjdoucí se zastavit a rovnou se objednat. Poté, co se tým stylistů rozrostl, však nezbylo, než se přestěhovat do většího a růst dál v novém.
„Proč se jmenujeme Backstage? Filozofie je taková, že svůj backstage, kde se upravíš, než vyrazíš do akce, potřebuje snad každý, nejen filmové hvězdy. A od toho tu jsme, uděláme ti vlasy, vousy, barvu, střih a pak teprve vycházíš do centra dění, které tady shodou okolností začíná hned na ulici,” glosuje Lukáš Kříž novou adresu na brněnské okružní třídě Husově. „Na architektovi jsme se shodli s Jakubem Macou ze Steezy, který nám dělal branding už v začátcích v roce 2015”, pokračuje. Ke spolupráci si vybrali architekta a designéra na volné noze Ondřeje Saidu.
„Našim cílem nebylo vytvořit jen utilitární prostor, kde bude mít kadeřník vše po ruce. Chtěli jsme vytvořit chrám, který dá vyniknout umění, jež tu vzniká,” vykládá Ondřej Saida. „Abychom prostory co nejvíce prosvětlili, odlehčili jsme interiér od zbytečných příček a nechali vyrobit transparentní nábytek na míru. Regálové prvky z ocelové konstrukce v matné černé úpravě doplňují police z ořechového dřeva a vlnitý plech ve smaragdově zelené."
Regály dělí hlavní část salonu na středovou lounge/čekárnu a stříhací pozice po obou stranách místnosti. Ty nechali vyniknout - tvoří je japonská kadeřnická křesla a šest zaoblených zrcadel zasazených rovněž do ocelových konstrukcí. Denní světlo proudící dovnitř skrze okna rámovaná smaragdově zelenými závěsy správné osvětlení zákazníků nezaručí. Nad každým křeslem proto visí kruhové světlo o průměru 60 cm, které nezkresluje přirozenou barvu vlasů a tvoří příznačnou svatozář. V přípravné části s mycími boxy je strop naopak osazen podélnými zářivkami, které odkazují na motiv nůžek v logu.
Do ulice působí Backstage umírněně až nenápadně, architekt nechtěl přidávat k vizuálnímu smogu exponované třídy. Nad vchodem trčí decentní logo a zbytek práce s exteriérem odvádí vysoká okna se závěsy a efektní show stylistů při práci. „Než budeme moci konečně zase otevřít, chystáme do zadní části stahovací plátno s fotografickým deštníkem. Klienti si tam budou moci dát na baru něco k pití a my je pak zvěčníme jako hvězdy připravené k akci,” uzavírá Lukáš Kříž.