Výloha roku je mrtvá, ať žije festival veřejného prostoru a lidí ve městě Window Pop 2023

BRNO – Na počátku byla soutěž Výloha roku, která kultivovala obchodní výlohy ve městě. Díky ní později vznikl spolek Naše kultivovaná města, jehož prostřednictvím pomáhá designérka Veronika Rút Fullerová starostům krotit vizuální smog a zkvalitňovat veřejný prostor. Nyní spolek s designérkou přináší zcela nový festival rozšiřující svůj záběr z retailové komunikace na celý městský veřejný prostor.
ART BATTLE (3. října 2023)
První akcí bude ART BATTLE, souboj profesionálních kreslířů kvarteta JZD Movement (yVans, Klam, Slakinglizard, DNT2), kteří ztvární složitá témata veřejného prostoru od všudypřítomných zábradlí, přemíry dopravního značení či modrozelené infrastruktury. Výtěžek z dražby vzniklých děl poputuje na ekologické projekty Nadace Veronica.
Místo: Nálevna, Vachova 1, vstup zdarma
TALKS (6. listopadu 2023)
Otevřená diskuse na konto dvou nedávných rekonstrukcí ve veřejném prostoru – Moravského a Mendlova náměstí. Autoři, architekti z CHYBIK+KRISTOF a Consequence Forma, budou prezentovat svoje plány a přiblíží posluchačům vizi projektu. Největší část bude patřit otevřeným dotazům z veřejnosti. Účast přislíbili Ondřej Chybík, Michal Palaščák, Šárka Kubínová, Zdeněk Sendler (rekonstrukce Mendlova nám.) a Janica Šipulová a Klára Zahradníčková (rekonstrukce moravského nám.)
Místo: KUMST, Údolní 19, vstup od 100 Kč, předprodej již brzy
KONFERENCE (9.–10. listopadu 2023)
Konference o vizuálním smogu a kultivaci města se zúčastní starostové, městští architekti i úředníci z celé ČR. Přednášet budou osobnosti jako Hynek Medřický (světelné znečištění), Zdeněk Sendler (krajinářství) nebo Kristýna Drápalová (vizuální smog). Sdílet se budou návody a příklady z praxe, know-how a inspirace. Po skončení bude neformální večírek a prostor pro sdílení zkušeností napříč městy.
Místo: KUMST, Údolní 19, vstupenky na GoOut
DESIGN AWARD (28. listopadu 2023–11. ledna 2024)
Novou podobu festivalu zakončí staronová soutěž o výlohu roku, která dává novou energii lokálnímu podnikání. Místní obchodníci se propojí se špičkovými designéry a nechají veřejnost hlasovat o nejlepší výloze. Tématem letošního ročníku je udržitelnost v kontextu předvánočního konzumu. Zahajovací vycházka proběhne 28. 11., poté bude otevřené veřejné hlasování a 11.1. proběhne vyhlášení vítězů v kreativním hubu KUMST. Vstup zdarma.