O revoluci a evoluci. To nejzajímavější z Konference design & marketing

Revoluční Zlin Design Week přinesl i letos Konferenci design & marketing. Spojení dvou fascinujících světů, které se v praxi prolínají a ovlivňují. Přinášíme vám krátký souhrn top tří přednášek.   Organizátorům ZDW se do Zlína znovu podařilo dosta
O revoluci a evoluci. To nejzajímavější z Konference design & marketing

Revoluční Zlin Design Week přinesl i letos Konferenci design & marketing. Spojení dvou fascinujících světů, které se v praxi prolínají a ovlivňují. Přinášíme vám krátký souhrn top tří přednášek.

 

Organizátorům ZDW se do Zlína znovu podařilo dostat velká jména. Pod střechou Kongresového centra se představil Kai Stania, vídeňský product designer, který má na kontě řadu prestižních ocenění jako iF Product, Design Award, Red Dot Award nebo Good Design Award. Z Itálie dorazila Francesca Valan, colour designerka a profesorka v milánské škole designu. Spolupracuje se značkami jako Samsung, De Longhi, Lechler, Lego, Artsana a Campari. Mezi české přednášející patřil Filip Koubek, spoluzakladatel Motion Lab, digital creative Vladimír Zikmund nebo Visual Effect Director Pavel Kacerle, který ve svých třiceti minutách vyprávěl o cestě z traktoru až na červený koberec Marvelu.

Pravidla barev

Tématem letošního Zlin Design Weeku byla revoluce a ta se promítla i do samotných příspěvků. Francesca Valan se rozhovořila o tom, že se barvy vyvíjejí stejně jako jazyk. Na několika grafech představila trendy uplynulých desetiletí a zastavila se nad propojením barev s životností produktů.

Podle Francescy Valan platí jednoduché pravidlo: čím déle se produkt má užívat, tím více je nutné sahat po neutrálních barvách. Naopak věci určené ke krátkodobé spotřebě častěji podléhají trendům.

Kufr, který zmizí

Pro Kaie Staniu revoluce spočívá v zaujetí nového úhlu pohledu, který vede ke změně v užívání produktu. Jako příklady představil prakticky upravené židle, kuchyňskou linku s nastavitelnou výškou pracovní desky nebo skládací cestovní kufr.

„Když jsem přemýšlel o tom, jaké vlastnosti by měl mít kufr, došlo mi, že z celkového času se používá pouze z jednoho procenta. Jinak se někde válí a překáží. Na kufru je proto nejdůležitější, aby dokázal zmizet,“ uvedl Kai Stania.

O kampani, která stvořila produkt

V našem výběru toho nejlepšího nemůže chybět příspěvek Vladimíra Zikmunda, který představil několik originálních projektů spojujících design s marketingem. Mezi nejzajímavější patřila brand awarness kampaň pro neziskovou organizaci Mamma Help, která nabízí pomoc ženám s rakovinou prsu.

Kampaň byla založena na nadesignování zcela nového produktu: piva Mamma BEER, které si zachovává vlastnosti klasického piva, ale je bez alkoholu. Jeho posláním je zpříjemnit a usnadnit pacientkám náročnou léčbu a zároveň jim na etiketě předat kontakty na organizaci Mamma HELP.

Produkt vznikl ve spolupráci s Žateckým pivovarem jako limitovaná edice a začal žít vlastním životem: v Česku je jako vůbec první pivo k dostání v lékárnách a projevily o něj zájem zahraniční společnosti.

 

Fotografie: Jiří Hloušek

Další články

Načítáme další články…

Generální partner

Hlavní partner

Mediální partner

Nastavení ukládaní cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Vlastní

Vlastní nastavení cookies