Brno Design Days testují nový networkingový formát Design2Business

Programová novinka letošního ročníku Brno Design Days je networkingové setkání Design2Business, které má fungovat jako platforma pro navazování spolupráce kreativců a byznysu. Do projektu pro 40 zvaných účastníků se zapojili partneři JIC, CzechInvest a Czech Trade.

 

Brněnský festival designu se pravidelně odehrává v uzavřených budovách, které tak zpřístupňuje veřejnosti. Letošní díl se koná v budově bývalé FaVU na Údolní, která prošla rekonstrukcí a redesignem a po skončení BDD se z ní stane městský kreativní hub KUMST. V 9:30 se tam sešlo zhruba 40 pozvaných, aby tam zkusili najít kontakty na designéry, resp. investory pro své kreativní projekty. Zástupce ze sféry byznysu nominoval CzechInvest, Czech Trade, JIC i zakladatelka BDD Alexandra Georgescu, jež zároveň s nabídkou oslovila přítomné designéry.

Robert Janča
Robert Janča

První polovinu programu tvořily přednášky s inspirativními „success stories“. Pásmo odstartoval Roman Hřebecký z firmy Pábení zabývající se designem služeb. Následoval Robert Janča, známý rebrandingem Kofoly nebo Botas 66, Jarmila Řehořková – komunikační tvář Czechdesign, David Karásek – designér a zakladatel mmcité a David Řezníček z Konsepti. řebecký H

Následoval networking ve formátu 120’’, jenž jako mezinárodně osvědčené řešení dodal JIC. Lucie Kanioková vysvětlila: „Všem účastníkům dáváme prostor 120 vteřin, aby se představili, co dělají, co umí, co nabízí a v čem chtějí spolupracovat. U kulatého stolu si mohou lidé vytipovat nejvhodnější partnery pro samotný networking, který pak probíhá hlavně během coffee breaku. Na propojování účastníků používáme algoritmus, který pomocí registrací nahraných přes webové rozhraní dokáže pomocí kombinatoriky co nejefektivněji určit počet kol a počet účastníku u stolu.“

Následně se během tří kol zúčastnění prostřídali a závěrem ještě vyslechli pásmo o užitečných nástrojích. Eva Šviráková z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně představila designovou kalkulačku, která umí změřit neměřitelné – přínos designu a designéra pro konkrétní byznys. David Severa představil servis, jaký kreativcům nabízí JIC a KUMST a Markéta Mentelová za CzechInvest a Czech Trade upozornila na jejich dotační projekty a možnosti podpory v zahraničí.

Zeptali jsme se Ivety Bartókové (Bartók), jež se zúčastnila akce jako zástupkyně byznysu, jaký to pro ni mělo význam. „Já jsem ze dvou firem – Kubíček Balloons, která se zabývá výrobou horkovzdušných balónů a nafukovadel a zároveň jsem začala shromažďovat ty zbytky a vyrábět z nich tašky a batohy. Dnes jsem se sem přišla hlavně inspirovat a „nachytřit“. Jsem úplně na začátku, produkt mám a potřebuji vytvořit distribuční síť a marketing a jsem z toho nadšená. Potkala jsem spoustu zajímavých lidí, a právě se jdu domluvit s paní z UTB ohledně té designové kalkulačky. To mě hodně zaujalo.“  

Hana Kracíková zastupovala kreativce s projektem Mluvení Ti sluší. „Chtěla jsem podpořit myšlenku, že součást designu identity firmy je i určitá kvalita mluveného projevu. Jsou tu designéři nebo lidi z byznysu, kteří vytvářejí různý audio obsah, kde je složka řeči a já bych si přála, aby byla na hezké úrovni. Můžete být super odborník, ale když to odemelete, nebo máte špatnou intonaci, nepříjemný hlas, nebo výplňová slova, která na sebe strhávají pozornost, tak na lidi nemůžete působit tak skvěle, jak byste si přál. Tu myšlenku chci šířit.  Jedním z cílů je, aby lidé ve vedoucích pozicích firem nebo tvůrci uplatňovali požadavek na kvalitu projevu ve své práci. Nemusím z toho mít okamžitě nějakého klienta nebo spolupráci, ale pár kontaktů jsem tu navázala.“

Moderátor se zakladatelkou BDD Alex Georgescu
Moderátor se zakladatelkou BDD Alex Georgescu

Názor nám svěřil Josef Rozehnal z NAHAKU. "Měl jsem o tom nízké očekávání, vůbec jsem nevěděl, na co jdu, ale nakonec to bylo docela příjemný. Nejkladněji hodnotím určitě ty přednášky, to bylo super, protože tři z nich mám opravdu rád, a i ten networking v pohodě. Zajímaví lidi, na první ročník téhle akce super, palec nahoru. Spolupráce by nějaký mohly být, minimálně jsem se dozvěděl o tom, co teď má v plánu JIC, co dělá CzechInvest a jsem taky rád kvůli sám sobě. Vždycky je dobrý umět mluvit o tom, co člověk dělá s různýma lidma, který nejsou z oboru. Vzhledem k tomu, že občas mám nějaký přednášky, tak je fajn si to sám sobě připomínat, jak se člověku mění názory v průběhu toho byznysu, jak se vyvíjí. Za mě: půlka dne v háji, ale strávená dobrým způsobem."    

Interiérový designér Jan Vopálka (Design Fabrika) networking hodnotil také pozitivně. „Navázal jsem dva tři konkrétnější kontakty, které slibují nějakou příležitost a spolupráci. Příště bych se zúčastnil zase. I ty přednášky na začátku pro mě byly přínos. Když pořád sedíte za stolem a kreslíte, tak jste zaujatý člověk, ale chybí vám jiný pohled. A když tam přednášející zmiňovali nějaké své postupy a procesy, tak jsem se třeba ujistil nebo ověřil, že to dělám dobře. Je fajn si poslechnout, jak to dělají ostatní.“

Další program Brno Design Days.   
Foto David Korsa pro BDD.

Autor: Jan Gerych