OFFICE
Green

Přepínejte mezi tématy z kanceláře nebo pro zelená řešení.

Zelenou archu s vlajkami Belgie pohání na výstavu Expo 2020 udržitelnost a mobilita

Na nadcházející světové výstavě v Dubaji představí země z Beneluxu svůj nový pavilon přezdívaný Zelená archa. Návštěvníky na své palubě seznámí se svými udržitelnými technologiemi, ohromí progresivním designem a nechá je nahlédnout do budoucnosti. Belgická vlajková loď přiveze i své slavné hranolky a další národní poklady. 

 

Veřejnou soutěž na návrh pavilonu ovládla skupina BEMOB-2020, která sdružuje belgické dodavatele BEsix a Vanhout, architekty z Assar architects a Vincent Callebaut architectures a scénografy společnosti Krafthaus. Porota ocenila návrh za design, řešení konstrukce, údržby a scénografie. Pavilon je skutečným klenotem spojení architektury s technikou. Vítězný návrh byl odhalen zahraničním ministrem obchodu Krisem Peetersem.

Belgická přívětivost a udržitelnost

Zelená archa nebude zelená pouze navenek. Ochrana životního prostředí tvoří jádro návrhu a zájmů tvůrců. Budova se pyšní přirozeným průchodem světla nebo větrání, obnovitelnou energií a efektivním využití vody. Půjde o představení nových technologií, aplikací, produktů a materiálů belgického původu, které jsou aplikovány do exteriéru i interiéru pavilonu.

Návštěvníci archy se mohou těšit na výstavní stezku, obchodní centrum s belgickými suvenýry, ochutnávky belgických specialit, samozřejmě i hranolek, a brasserii s terasou. Výstavní prostory nabídnou veškeré druhy interaktivních objevů Belgie budoucnosti. Pavilon se stal velmi populárním ještě dříve, než spatřil světlo světa. Mnoho belgických podniků jej podporuje, nebo přispívá na jeho realizaci. Projekt disponuje veřejným rozpočtem ve výši 13,5 milionů eur, který se ještě navýšil o soukromé investice a sponzorské dary.

Světový ohlas

Kromě chystané výstavy Expo2020 má Belgie svého zástupce i na Mezinárodní zahradnické výstavě v Pekingu, pro kterou navrhl pavilon belgický architekt Nicolas Godelet. „Účast na Mezinárodní výstavě je pro Belgii příležitost upozornit na své silné stránky. Je to skvělá reklama pro naši zemi a společnost. Díky jedinečným návrhům pro Mezinárodní zahradnickou výstavu v Pekingu a Světovou výstavu v Dubaji přitáhne naše země pozornost více než 40 milionů návštěvníků.“ řekl Peeters.