Architektky rozjíždí byznys s materiálovou reinkarnací a chystají expanzi do Londýna

Září 20, 2022 | autor: Jan Gerych | Foto: Novavita

NOVAVITA vdechne použitým materiálům druhý život. Inovativní firma vytváří upcyklovaný designový nábytek na míru, představí se na Designbloku.

 

BRNO Mezinárodní architektonické studio Identity Designers uvádí na trh novou udržitelnou značku NOVAVITA. Společnost pomocí upcyklace přetváří použité materiály v inovativní nábytek. Cílem je vytvořit designové a zároveň trvale udržitelné vybavení interiérů i exteriérů šité na mírů představám klientů. 

„Nova Vita v překladu znamená nový život. Naše poslání je jednoduché – věříme v materiálovou reinkarnaci, proto jsou všechny objekty a materiály z dílny NOVAVITA vyrobeny z udržitelných zdrojů a recyklátů,‘‘ popisují vizi značky NOVAVITA její zakladatelky Ivana Linder a Dagmar Zvoníčková Fredholm, které stojí také za architektonickým studiem Identity Designers

Dvě roviny, jedno poslání 

Firma NOVAVITA v sobě pojí dvě roviny. První z nich je „Material lab“, v rámci kterého se plánují zabývat právě rozvojem nových textur a materiálů tvořených z recyklovaných zdrojů, jako jsou použitý plast, tetrapak nebo různé recyklované plnivo do betonu. Takto vytvořené materiály budou možným řešením pro další designéry nebo privátní klienty k jejich vlastním účelům. 

Druhou rovinou firmy je tzv. „Object lab“, ve kterém budou vznikat konkrétní produktové kolekce. Každý produkt bude vytvářen na míru jednotlivým klientům, a to především z důvodu udržitelnosti a snahy zamezit nadvýrobě. Každý objekt proto může být jakkoliv upraven pro finálního uživatele. Právě flexibilita a maximální míra personalizace produktů je jedním z hlavních pilířů NOVAVITY.

„V dnešní době se spousta materiálů odepíše, aniž by někdo přemýšlel nad jejich dalším využitím. My těmto materiálům vdechujeme nový život. I z na první pohled odpadních materiálů, jako je plastová láhev, tenisové míčky nebo piliny, dokážeme vytvořit designové produkty,“ vysvětlují zakladatelky firmy. 

Budoucnost ve spolupráci 

Vizí do budoucna je idea kolaborace. „Chceme, aby NOVAVITA představovala spíše kreativní lab, kde budou vznikat nové a inovativní nápady. Základní tým NOVAVITY tvoří jen pár lidí a budeme navazovat spolupráce ať už s lokálními českými firmami nebo designéry v zahraničí,“ popisuje směřování značky Ivana Linder. „Máme kolem sebe širokou komunitu designérů a chceme tohoto potenciálu využívat naplno. Každý produkt by proto do budoucna mohl být výsledkem spolupráce s jiným externím týmem z jiného kreativního oboru. Naším cílem je, aby NOVAVITA v budoucnu nabídla co nejširší škálu designového sortimentu, který bude vždy propojen hlavní ideou recyklace a udržitelnosti, dodává Dagmar Zvoníčková Fredholm. 

Společnost NOVAVITA má ambice prosadit se i za hranicemi České republiky, a to především na londýnském trhu, kde působí také architektonické studio Identity Designers.

Představení kolekcí na Designbloku

NOVAVITA již představila několik kolekcí, které mají široký záběr – od menších objektů jako vázy z kolekce KA:V, které vdechují nový život použitým betonovým kvádrům, přes hravé kávové a odkládací stolky z kolekce 3x3x3, které pracují s recyklovaným plastem, až po větší produktové řady jako Urban Playground, která nabízí modulární systém venkovního posezení vyrobený z recyklovaných plastů, umožňující personifikovaný výběr jednotlivých modulů, barev i osvětlení.  

Firma bude oficiálně uvedena a představena na Designbloku, který se uskuteční letos 5.–9. října. Celá expozice bude provázena ideou recyklace a udržitelnosti, která stojí za vznikem firmy. „Kromě samotné prezentace firmy a jejích produktů chystáme také taneční happening, každý den v 6 hodin, který věnujeme naší planetě,“ uzavírá Martina Zachrlová, jedna z hlavních designérek firmy NOVAVITA. 

O Identity Designers

Společnost NOVAVITA  je sesterskou společností firmy Identity Designers, multidisciplinárního kreativního studia založeného v roce 2015 v Londýně Ivanou Linderovou a Dagmar Zvoníčkovou Fredholm, které se zaměřuje na architekturu, interiérový design a branding. Co je odlišuje od konkurence, je silná filozofie a přesvědčení, že mezi místy a identitami existuje silné spojení. Místa nás ovlivňují mnoha způsoby – utvářejí naše emoce, vytvářejí pocit sounáležitosti a jsou také silně spojena s našimi vzpomínkami. Různá místa vyvolávají různé pocity – materiály, textury, barvy a vůně ovlivňují, jak pohodlně se cítíme. Tato lidská zkušenost hraje klíčovou roli ve všech našich návrzích a předurčuje každý další krok v procesu návrhu.

Autor: Jan Gerych

Nastavení ukládaní cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Vlastní

Vlastní nastavení cookies