Se svíčkou ve tvaru slepice jako doplňkem máte jistotu, že vás budou fotit, říká návrhářka Anežka Matějů Mrzílková na ZDW

Zlin Design Week odstartoval, přinášíme rozhovor s jednou ze čtyř hvězd letošní Fashion Show.
Se svíčkou ve tvaru slepice jako doplňkem máte jistotu, že vás budou fotit, říká návrhářka Anežka Matějů Mrzílková na ZDW

ZLÍN – Snad nejvýraznější událost letošního Zlin Design Weeku proběhne v pátek ve Studiu Z zlínského Městského divadla. Přehlídka překračuje hranice klasického formátu, odmítá tradiční molo i předem daný směr pohledu. Divák a modelové se střetnou v bezprostřední blízkosti. Tímto způsobem přehlídka reflektuje hlavní téma letošního ročníku festivalu – dialog.

Představí se čtyři výrazní designéři a designérky – Anežka Matějů Mrzílková, Nishchaia Anastasiia, Barbara Rakovská a designérské duo Roniqveja, jejichž tvorba reflektuje osobní příběhy, environmentální apel, tradiční kroje i experimentální estetiku. První zmíněnou jsme vytrhli z příprav kvůli bleskovému rozhovoru.

Jak vzniklo téma této kolekce?

Kolekce nese název Andělé procitaji" a je inspirovaná oblohou. Přemýšlela jsem, že andělé nemůžou přece nosit pořád dokola jen bílé šaty, jak vidíme na barokních obrazech, když obloha vypadá každou chvíli jinak. Andělé určitě musí nosit různé šaty podle toho, jestli jsou například v mracích nebo při západu slunce. Proto jsem sestavila kolekci deseti modelů, která protíná fáze oblohy, od svítání, přes bouřku a červánky po hvězdné nebe s měsícem.

V čem je specifické studium v Liberci?

Je to možná trochu matoucí, ale já nestuduji na univerzitě přímo návrhářství, jsem na oboru výroba oděvů a technické konfekce. To je ta technická stránka módy, takže ve škole nic nenavrhuji ani nešiju. V porovnání s univerzitou, kde jsem studovala předtím, je atmosféra v Liberci velmi rodinná. Ve třídě je nás pár, výuka je hodně praktická a učitelé mají praxi v oboru, takže jsou v obraze. Jsem ráda, že jsem si vybrala tento obor, protože i kdyby mi kariéra designéra nevyšla, můžu se pořád živit jako oděvní technolog.

Jak se liší práce s deadstockem od normální látky?

Hodně. Většinou přešívám oblečení, takže musím bilancovat s materiálem. Počítá se každý centimetr, aby mi z toho vyšel můj návrh, není zde prostor na chyby. Navíc se připojují další kroky v procesu šití, jako je párání původního oblečení a žehlení. Pokud deadstockovou metráž nakupuji, převážně v obchodě Textile Mountain, tak se práce oproti tvorbě z nového materiálu v podstatě neliší. Je to jako bych koupila novou látku s tím rozdílem, že ta deadstocková byla x let někde na skladě ve fabrice, nebo na polici u návrháře.

Co říkáte na koncept letošní Fashion Show, v čem je jiný od běžných přehlídek?

Letošní koncept mi přijde zajímavý, jsem zvědavá ,jaké to pro diváky bude. Uvidí tak trochu pod pokličku přehlídky, nejvypjatější minuty těsně před show budou všem na očích. Jsem trochu nervózní, protože obvykle je přesně prostor před molem, skrytý za stěnou, takovou bezpečnou zónou, kde se můžeme s modelkami chovat uvolněně a nebýt profi. Když se holky vrátí z mola, tak z nich většinou spadne ten stres a maska, tak doufám, že tím divákům nezkazíme nějaké kouzlo.

Na co se těšíte na ZDW?

Hodně se těším na ostatní designéry, baví mě povídat si s nimi o tom, jak vnímají módní scénu v Česku. A určitě se těším na předání nějakého pocitu publiku skrze mojí přehlídku.

Kdo je nejlépe oblékaný člověk?

Ráda pozoruju, co nosí Zendaya a Lady Gaga.

Jaký je nejhorší módní zlozvyk?

Nesnáším, když lidi nosí oblečení nebo kabelky s velkými nápisy nebo logy. Je to nevkusné a laciné.

V čem nejextravagantnějším jste kdy vyrazila do společnosti?

Když jsem byla v Miláně s kamarádkou, šly jsme na Moschino show a já měla na sobě komplet ušitý z děravého nafukovacího kruhu. Ušila jsem si ho hrozně dávno a konečně byla příležitost si ho vzít. No a abychom měly jistotu, že nás fotografové budou fotit, vzala jsem si do ruky ještě svíčku ve tvaru slepice jako doplněk, byla to taková dadaistická třešnička.

Anežka Matějů Mrzílková pochází z Prahy, studovala aplikovanou ekologii na ČZU a nyní je na oboru výroba oděvů na Technické univerzitě v Liberci. Absolvovala stáže u Cindy Kutíkové, nebo značek Talabaya a Vanda Janda. Věnuje se převážně tvorbě upcyklované módy, protože ekologická zodpovědnost je pro ni prioritou, důraz klade na precizní zpracování a časově náročné ruční výšivky.

Zlin Design Week

Další články

Načítáme další články…

Generální partner

Hlavní partner

Mediální partner

Nastavení ukládaní cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Vlastní

Vlastní nastavení cookies