Aby obchod vypadal skvěle i na fotkách. Kateřina Říhová vytvořila v nové prodejně Reparády fotopointy pro selfíčka zákaznic i natáčení vlastního materiálu na sítě
- 30. ledna 2025
- Realizace
- autor: Tereza Oprchalová
- Foto: Tereza Oprchalová

BRNO – „Je to takový půvabný minimalismus,” říká o novém showroomu Reparády Kateřina Říhová. Po čtyřech letech na Třídě kapitána Jaroše se Reparáda přestěhovala do většího a od letošního ledna ji najdete na Lidické 57 naproti parku Lužánky. Přímo na místě jsme se sešli s Kateřinou Říhovou, zakladatelkou Reparády a zároveň jihomoravskou Živnostnicí roku 2024.
„Reparádu jsme od jejího založení v roce 2013 stěhovali už potřetí, s růstem značky rostou i požadavky na podobu reparádího showroomu. Obchod na Lidické máme pronajatý od října a od té doby jsme zde také začali provádět úpravy, stěhování nakonec krásně vyšlo na období mezi svátky, kdy bychom stejně měli zavřeno,” vysvětluje Kateřina.
V parteru nově postaveného domu Rezidence Central park od architektonické kanceláře Rudiš - Rudiš, které stojí například za rekonstrukcí Hvězdárny a planetária na Kraví hoře v Brně, je Reparáda prvním nájemníkem. Aby interiér skutečně fungoval a cítily se tam dobře nejen zákaznice, ale i zaměstnankyně, bylo nejdůležitější vyjít ze zkušeností z předchozích prodejen. „To, že jsme tu prvními nájemníky, byla pro nás obrovská výhoda, celý interiér jsme mohli přizpůsobit našim potřebám,” uvádí majitelka značky.
Zatímco vybavení předchozích obchodů se neslo více v duchu DIY svépomoci z nábytku z Ikea, nový showroom má podle Kateřiny více ladit s duchem značky a ukázat zákaznicím z Reparády to nejlepší: „Předchozí místo už nám přestalo vyhovovat, bylo nám tam těsno a mimo to jsme měli problém s vytápěním i vlhkostí. A když už jsme se stěhovali, tak jsme prostředí showroomu zkrátka chtěli udělat hezčí. Stejně jako se neustále snažíme šít hezčí a propracovanější oblečení. Narozdíl od řetězců s rychlou módou je i nakupování u nás pomalejší. Zákaznice tu tráví delší dobu, chodí s kamarádkami, zkouší různé varianty. My jsme za to rády a chceme jim proto nabídnout příjemnější prostředí,” zamýšlí se Kateřina Říhová. Zákaznice s dětmi jistě ocení prostorný dětský koutek hned vedle kabinek.
Se svými představami o vysněném showroomu oslovila Kateřina architektonické a designérské manželské duo Michaelu a Tomáše Pavlicovy. Michaela má na svědomí návrh interiéru, Tomáš pomohl s řešením elektroinstalace a příček. Konkrétní podobu a realizaci pak uskutečnili a doladili přímo Kateřina Říhová s manželem Edim. Jak štendry, tak nábytek a zrcadla jsou atypické a vyráběné na míru. Interiéru dominují světla nad pultem, růžové panely na zdi a nápadité štendry ve tvaru fazole: „Tím, že prostor je poměrně velkorysý, jsme tu chtěli ponechat vzdušnost a nezaskládat ho jedním typem štendrů. Elipsové štendry z návrhu architektky jsem doplnila dalšími do tvaru L nebo štendry s policemi,” popisuje Říhová.
Stěžejním východiskem pro celé pojetí bylo uspořádání jednotlivých prvků interiéru tak, aby odpovídalo dynamice pohybu zákaznic i prodávajících v obchodě: „Pult jsme umístili v blízkosti kabinek tak, aby prodavačka měla nejen přehled o dění v obchodě, ale aby mohla zároveň být v kontaktu s kabinkami. Mimo to jsme potřebovali do prodejny umístit úložné prostory, nakonec jsme zvolili místo hned pod výlohou. A když už jsme u výlohy, s tou máme velké plány. Oddělili jsme ji od zbytku prostoru, aby to zvenčí nepůsobilo, že ji máme zaskládanou štěndry. V procesu je i svítící logo. Tím, že sídlíme na rušné ulici a obchod je na očích, chci, aby se jeho název lidem vryl do hlavy,” zamýšlí se Kateřina.
Zajímavým prvkem interiéru je strop s přiznanou klimatizací a rekuperací. V původním návrhu od designérky podoba stropu navržená nebyla a Kateřina s manželem se rozhodli nechat technické prvky u stropu odhalené s tím, že funkční prvky skombinují s bílými bodovými světly. „Vlastně se mi moc líbila kombinace syrového stropu a našeho typicky něžného oblečení. Nacházím v tom i určitou symboliku. Je to jako rub a líc u oblečení. Připomínka toho, že ke krásnému výsledku často vede hrbolatá a nedokonalá cesta. A každý den mi to také připomíná, že i nedokonalost může být krásná,” zamýšlí se Říhová.
Barevné ladění showroomu vychází z brandových barev Reparády, jedná se o kombinaci béžové, růžové, bílé a černé. Hlavní barva Reparády růžová se promítá do barevných panelů na stěnách. Obchod je vybavený dýhovaným nábytkem na míru v medovém odstínu dubu, pro podlahu zvolila Kateřina pískovcový vzor. Co se týká textilií, béžové závěsy ke kabinkám se šily přímo v dílně z látky v kombinaci bavlna - len. „Chtěli jsme, aby interiér reprezentoval ducha značky, aby z něj dýchal půvab, blízkost a vřelost, ale aby zároveň působil designově. Zákaznice by se tu měly cítit jako doma,” vysvětluje majitelka Reparády.
Kromě promyšlené prodejní části kladla Kateřina důraz i na funkční a přehledné zázemí, které je zároveň příjemné pro zaměstnance. Mimo kuchyňku a sociální zařízení zázemí tvoří zejména velký stůl a regály s hotovými oděvy a balicím materiálem: „Z mého hlediska je pro organizaci práce stěžejní, aby vše bylo přehledně poskládané a každé pracovní místo disonovalo vhodně uspořádaným zázemím, zkrátka aby vše mělo své místo. Vznikly tu pracovní pointy na skládání a balení oděvů, další pro zákaznický servis nebo pro merchandising,” vysvětluje Kateřina.
V zadní části prodejny, kde se nachází kabinky a dětský koutek, se budou střídat vystavené obrazy, které budou prodejní. Celý interiér je koncipovaný tak, aby v něm vzniklo několik fotopointů, kde se mohou zákaznice fotit a kde sama značka bude moci natáčet prezentační videa na sociální sítě. „Takovým nejdůležitějším fotopointem jsou zrcadla, růžové panely v přední části u vchodu a samozřejmě kabinky. Ty jsme mimo jiné i z tohoto důvodu pojali velmi velkoryse, ale chtěli jsme, aby vypadalo dobře i ve virtuálním světě,” vysvětluje.
Podobně fotogenicky pojala majitelka i zázemí. V dnešní době je důležité prezentovat i obsah se zázemí, i to je důvod, proč jsem například nechala vyrobit kuchyň na míru a s ní jsem dokonce sladila i desku stolu na skládání,” uzavírá Kateřina Říhová. A na co se můžete v novém obchodě těšit? Velký prostor nabízí Reparádě další možnosti, Kateřina plánuje pořádat akce jako den se stylistkou i přehlídky novinek.
Lidická 57, Brno