Rakouský design představuje zdánlivě nesourodá instalace
Letošní Designblok se koná ve velkorysých prostorách secesního Průmyslového paláce na Výstavišti v pražských Holešovicích. Centrální hala - SUPERSTUDIO, patří prezentaci značek sympatizujících s designem, které vytvořily různé instalace. Tak se můžete ztratit v lese Heinekenu a odnést si domů printku sebe sama v zelené kamizole. Případně si vybrat jeden z kokteilů na baru Dougles a profesionálně si ho nechat namíchat na tvář. Za povšimnutí ovšem stojí zdánlivě nesourodá instalace rakouského designu kurátora Roberta Punkenhofera, který na paprsčitý model navěsil to nejdůležitější ze země Adolfa Loose, Josefa Hoffmanna a Ernsta Drydena, jejichž odkaz je v současném designu dodnes čitelný a to v praktickém a střízlivém přístupu ke věcem samotným.
Demokratický výběr zahrnuje nejen užitkové předměty, které prezentuje emporia Telecom, zabývající se vývojem telefonů pro starší generaci, ale také limitované edice v podobě luxusních šperků Wiener Silber Manufactur designéra Teda Muehlinga, nebo artového oděvního designu značky AND_i, jenž si oblíbily hvězdy typu Beyonce nebo Milly Jovovich. Všeobecnou touhu po překročení limitů vlastností jednotlivých materiálů představuje Spirit Design - sportovní vybavení HEAD, které posouvá nejen sebe, ale především své uživatele stále dál. Krásou materiálu a tvaru promlouvají sklářské produkty firmy Lobmeyer, kterou reprezentují jména jako POLKA, Mark Braun a Formafantasma. Naopak posedlost technickými řešeními zosobňuje SWAROWSKI OPTIK.
Instalace rakouského designu suprisingly ingenious představuje jedinou národní expozici na letošním Designbloku, která je historickým průřezem a zároveň výběrem toho nejvýraznějšího ze současného rakouského designu, přičemž si ze sebe dokáže udělat legraci v podobě zavedených cliché jako jsou Mozartovy koule, Sacher dorty a “Gruener Veltliner,” což lze ve světě designu a designérů, který se často bere až příliš vážně, označit přinejmenším jako “nett.”