Podívejte se na výherce soutěže Stavba roku 2016

Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství vyhlásila výsledky 24 ročníku soutěže Stavba roku 2016. Jsou jimi „dobře“ známý tunel Blanka, archeopark v Pavlově, modernizace trati Tábor - Sudoměřice, stezka v oblacích v Dolní Moravě, dostavba městského st
Podívejte se na výherce soutěže Stavba roku 2016

Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství vyhlásila výsledky 24 ročníku soutěže Stavba roku 2016. Jsou jimi „dobře“ známý tunel Blanka, archeopark v Pavlově, modernizace trati Tábor - Sudoměřice, stezka v oblacích v Dolní Moravě, dostavba městského stadionu v Ostravě-Vítkovicích a rekonstrukce areálu Hospitalu v Kuksu.

Veřejnost ocenila stadion ve Vítkovicích, v kategorii Zahraniční stavba roku patří prvenství modernizaci rychlostní silnice ve Varšavě.

Organizátoři zaznamenali o sedm méně přihlášených než loni, celkem 65 přihlášek. Postupující budovy porota navštívila a nominovala 15 tuzemských 3 v zahraničí. U veřejnosti, která hlasovala na internetu, s převahou vyhrála rekonstrukce víceúčelového městského stadionu v Ostravě-Vítkovicích.

O cenu Zahraniční stavba roku se mohou ucházet stavby, které realizovaly české firmy. Titul získala modernizace rychlostní komunikace S8 ve Varšavě provedená firmou Metrostav. Podmínkou pro přihlášku do soutěže bylo dokončení a uvedení do provozu nebo zkolaudování od června 2015 do konce letošního května. V příštím roce porota vyhlásí vítěze 25. ročníku a také stavbu čtvrtstoletí.

Archeopark Pavlov

pavlov-012

Stavba, o které se dočtete u nás na blogu, leží v Chráněné krajinné oblasti Pálava, vyrostla na pozemku s nálezy sídliště z doby lovců mamutů. Převážně podzemní muzejní prostor s vystupujícími věžemi z bílého betonu nechalo vybudovat Regionální muzeum v Mikulově podle návrhu architekta Radko Květa. Dodavatelem byly stavební společnosti OHL ŽS a SKR stav. Více o projektu u nás na blogu.

Modernizace trati Sudoměřice-Tábor

www.lezatka.com

www.lezatka.com

Tak bude vypadat přemostění dálnice D3 s navazující estakádou přes údolí za železniční zastávkou Chotoviny.Cílem modernizace bylo zdvoukolejnění úseku a úprava polohy hlavních kolejí. V rámci rekonstrukce byly mimo jiné postaveny dva nové mosty, vztyčeny protihlukové stěny a zmodernizovány vlakové zastávky. Trať je součástí IV. tranzitního železničního koridoru. Autorem projektu byla společnost Sudop Praha, dodavatelem firma OHL ŽS a investorem Správa železniční dopravní cesty.

Rekonstrukce areálu Kuksu

9595

Národní kulturní památka Hospital Kuks je součástí unikátního barokního komplexu v údolí horního Labe na Trutnovsku. Obnoveny byly exteriéry i interiéry někdejšího hospitalu pro vojenské vysloužilce a do podoby z počátku 18. století bylo navráceno i nádvoří. V bývalém hospodářském křídle vzniklo multifunkční výchovně vzdělávací centrum. Rekonstrukce vyšla téměř 440 milionů korun. Autorem projektu bylo studio Atelier 4, dodavatelem sdružení Hochtief a Gemma Art Group a ivestorem Národní památkový ústav.

Rekonstrukce a dostavba městského stadionu ve Vítkovicích

9547

Nové jsou železobetonové tribuny stadionu s ocelovými rámy ve tvaru srpu se zastřešením z titanzinkových kosočtvercových šablon. Autorem projektu byli David Kotek, Zuzana Sýkorová a Josef Zlámal. Dodavatelem společnosti Metrostav a Hochtief, investorem město Ostrava.

Stezka v oblacích v Dolní Moravě

prochazka 02

Stezka v oblacích stojí nedaleko horní stanice lanovky Sněžník, v nadmořské výšce 1 116 metrů. Je vysoká 55 metrů a na vrchol se pohodlně dostanete po dřevěné cestě i s kočárky a invalidními vozíky. Stavbu v Dolní Moravě navrhlo brněnské architektonické studio Fránek Architects. Základní nosnou konstrukci stavby je trojice věží, vzájemně propojených prstencem v horní části stavby. Dodavatelem je firma Taros Nova a investorem akciová společnost Sněžník. Více snímků u nás na blogu.

Tunelový komplex Blanka

9133

Blanka je největší dokončenou podzemní stavbou nejen v Praze, ale i v Česku. Komplex tvoří tři na sebe navazující tunelové úseky o celkové délce 5,5 kilometru. Výstavba Blanky začala v roce 2007 a komplex byl slavnostně otevřen loni 19. září. Jeho výstavba vyšla pražský magistrát na 37,9 miliardy korun. Autorem projektu byly společnosti Metroprojekt Praha, Satra a Pudis. Stavbu provedla firma Metrostav.

9129

Zdroj a více informací na stavbaroku.cz.

Další články

Načítáme další články…

Generální partner

Hlavní partner

Mediální partner

Nastavení ukládaní cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Vlastní

Vlastní nastavení cookies