Nápad na bydlení pro bezdomovce? V billboardových domech
Slovenská společnost Designdevelop přišla s velmi originálním řešením problematiky lidí, kteří jsou bez domova. Projekt Gregory by rád přinesl bydlení v takzvaných billboardových domech.
Města jsou billboardovou reklamou nákladnou na zbudování zahlcená, jejich provoz a pochopitelně pronájem jsou nákladné. Gregory přináší optimalizované konstrukční řešení s minimálními náklady na provoz bytové jednotky, které nebude problém uhradit z pronájmu reklamy.
„Fenomén bezdomovců je v posledních letech velmi rozšířený. Jeho řešení je komplexním problémem a najít optimální řešení vyžaduje koordinaci sociologických, sociálně psychologických a administrativních zkušeností.
Prioritou projektu je najít optimální alternativu pro řešení existenčních otázek lidí bez domova ve spojením s využitím billboardových objektů s reklamními plochami,“ říkají autoři projektu.
Konstrukce objektu je co nejednodušší a nejefektivnější, motivací je samozřejmě úspora nákladů.
Projekt Gregory je vytvořený jako „open source“, do kterého můžou zasahovat jak architekti, designéři a umělci a vytvářet nové konstrukční a dispoziční alternativy a bezplatně je šířit dál.
Nezisková platforma je volně dostupná pro každé město a prostor bez nárok na honorář.
Zdroj: www.projectgregory.com