Preview knihy archSPACE \ Office: průvodce světem kanceláří

Čtenáři se zájmem o kancelářské interiéry se mohou těšit na připravovanou publikaci ARCHSPACE \ Office. Obrazová kniha se na 180 stranách věnuje různým aspektům problematiky pracovního prostoru a nabídne tak rozhovory nejen s architekty.

Publikace archSPACE \ Office reflektuje současnou situaci, kdy se životním prostorem většiny obyvatel „prvního světa” staly kanceláře. Tak jako nás ovlivňuje vnější prostor, ve kterém se pohybujeme a žijeme, tak na nás působí také prostory vnitřní – především ty pracovní.

Jak je z různých hledisek chápou jejich samotní tvůrci a v čem vidí jejich budoucnost, se dozvíte z devíti rozhovorů s architekty, designéry a dalšími tvůrci kancelářského prostoru, které v průběhu jednoho roku sestavili redaktoři blogu archSPACE.

kniha

Jejich snahou bylo získat autentický záznam, jenž má místy až novinářský charakter. Téma doplňuje esej teoretika architektury Petr Volfa zabývající se historií kancelářských budov — jejich význačnými realizacemi, a časová osa zobrazující dispoziční vývoj kanceláří. Společně s bohatým obrazovým materiálem a výraznou grafickou úpravou je kniha nejenom textovým ale také poutavým vizuálním průvodcem světem kanceláří.

Kniha je určena všem, kterým není lhostejný charakter současného pracovního života. Těm, kteří rádi přemýšlejí nad příčinou a důsledkem a v neposlední řadě těm, co se zajímají o interiérový design obecně.

franekkopie

Fránek, Rýzner, Abonyi…

Architekt Luděk Rýzner vysvětluje, proč dobrá akustika může vydělávat. Tvůrce interiérů Jaromír Popek se zase vyjadřuje k tématu tvorby designu. Je přesvědčen, že není pouze obalem technologií. Nad snadno – ale zároveň velmi obtížně uchopitelnou rolí, jakou má v architektuře materiál, se pozastavuje architekt Peter C. Abonyi. Zdeněk Fránek naopak přemýšlí nad úlohou vize v architektuře a to jak na úrovni architekta, tak designéra.

Za pozornost stojí jak vyobrazené realizace z Česka, Slovenska i dalších zemí, tak historický exkurz, ale především různorodé pohledy – z pozice architekta, klienta nebo samotného řešitele (stavební firma, interiérové studio). Tím, že redaktoři záměrně vynechali uživatele kanceláří tedy zaměstnance, vznikl prostor pro jejich přímou zpětnou vazbu, která se s napětím očekává.

Česko-anglická obrazová publikace vyjde v květnu 2016. Vydavatelem knihy i blogu archSPACE je digitální agentura X Production, generálním partnerem a investorem knihy společnost LIKO-S.

O možnosti objednání publikace, přesném datu vydání, ale také křtku knihy, vás budeme brzy informovat.